سالانه 10 هزار میلیارد ریال برای بیمه کارگران هزینه می‌شود

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از هزینه‌کرد 10 هزار میلیارد ریالی در سال برای بیمه کارگران خبر داد.

سالانه 10 هزار میلیارد ریال برای بیمه کارگران هزینه می‌شود

به گزارش خبر فوری به نقل از فارس از جهرم، سیدتقی نوربخش صبح امروز در نشست کارگروه اشتغال شهرستان جهرم با بیان اینکه تعداد بیمه شده تأمین اجتماعی در جهرم 49 درصد جمعیت شهرستان است، اظهار کرد: نزدیک به 81 هزار نفر در شهرستان جهرم زیر پوشش سازمان تأمین اجتماعی بوده و ضریب پشتیبانی 5.1 این شهرستان متناسب با نرم کشوری است.

وی نقش سازمان تأمین اجتماعی و تحولات آن در زندگی مردم جهرم را نقش بسیار کلیدی دانست و بیان کرد: در جهرم 14 هزار نفر بیمه شده اصلی و 5 هزار و 500 نفر بیمه مشاغل آزاد وجود دارد که نشان‌دهنده سطح فرهنگ بیمه مردم این شهرستان است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: نزدیک به 4 هزار نفر از رانندگان و 2 هزار و 253 نفر کارگران ساختمانی و افزون بر 2 هزار نفر سایر بیمه‌های توافقی زیر پوشش سازمان تأمین اجتماعی جهرم قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به 5 هزار نفر در جهرم بدون پرداخت حق بیمه تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند گفت: این افراد سهم کارفرمایی را پرداخت نمی‌کنند و دولت نیز با توجه به محدودیت منابع این سهم را پرداخت نمی‌کند.

نوربخش از هزینه‌کرد 10 هزار میلیاردی ریال در سال از محل سایر منابع به منظور بیمه کارگران خبر داد و افزود: 100 نفر کارگر ساختمانی در شهر جهرم و 50 نفر در بخش خفر تحت پوشش بیمه کارگری قرار می‌گیرند.

منبع: فارس

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها