نمایندگان مجلس با افزایش عوارض خروج از کشور مخالفند/سروش در گفت و گو با خبرفوری: این بند از بودجه را حذف یا اصلاح می کنیم

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: عوارض خروج از کشور نباید برای سفرهای درمانی و تفریحی یکی باشد.

نمایندگان مجلس با افزایش عوارض خروج از کشور مخالفند/سروش در گفت و گو با خبرفوری: این بند از بودجه را حذف یا اصلاح می کنیم

ابوالفضل سروش نماینده مردم تهران در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری ، با اشاره به افزایش سه برابری عوارض خروج از کشور در لایحه بودجه سال ۹۷ گفت: به طور کلی مشخص نیست که چه میزان از سفرها به خارج از کشور، سفرهای درمانی و پزشکی، تحصیلی ، تفریحی و یا زیارتی است، بنابراین با در نظر گرفتن این نکته نمی توان بار این نوع سیاست گذاری را بردوش همه اقشار جامعه گذاشت.

وی افزود: البته باید به این نکته اشاره کرد که برخی از سفرها، سفرهای پزشکی و براساس ضرورت است و برخی از سفرها تفریحی و برای خوش گذرانی، که نمی توان عوارض خروج از کشور برای این دو نوع سفر را یکی دانست و یکی را قربانی دیگری کرد؛ با این وجود، در این بین سفرهای زیارتی هم ازعمده سفره های مردم به حساب می آیند و نباید با این نوع سیاست گذاری از تاثیرات فرهنگی این نوع سفرها بکاهیم.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنده پیشنهاد می کنم با در نظر گرفتن آمار و اطلاعات مبنی بر نوع سفرها، نسبت به عوارض خروج از کشور اقدام شود لذا معتقدم باید تفکیکی بین عوارض خروج از کشور برای سفر‌های مذهبی، پزشکی و درمانی، تفریحی و تحصیلی فراهم شود تا بدین نحوه قانون گذاری صحیحی در بودجه 97 شکل گیرد.

نماینده مردم تهران در پایان اظهار داشت : همچنین باید گفت که افزایش سه برابری عوارض خروج از کشور در لایحه بودجه سال 97 در مجلس و کمیسیون تلفیق بودجه مورد بررسی قرار خواهد گرفت و این احتمال وجود دارد که نمایندگان با این موضوع مخالفت کنند و یا پیشنهاداتی داشته باشند.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • صادق
    0

    اصلاح بی اصلاح جناب نماینده! فقط حذف، حذف کامل. در غیر این صورت مردم به وقتش شما رو برای همیشه از صحنه سیاسی این کشور بی سامان حذف می کنند.

  • ناظر بی طرف
    0

    مردم خواهان بازگشت پول ملی به ارزش واقعی خود متناسب با وجود ثروتهای ملی خدا داده ی کلان در کشور هستند و هرگز این گونه رفتارهای وصله پینه ای به اصطلاح اصلاحی را که آفتابه خرج لحیم است از نمایاندگان سوگند یاد کرده ی خود نمی پسندند.

  • حسین
    0

    متاسفم که از لفظ خوش گذرانی استفاده کرده ای. نظارت استصوابی شما را راهی مجلس کرده است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها