کمیته‌های فرعی کارگروه‌های استانی در استان مرکزی تشکیل شود

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: کمیته‌های فرعی کارگروه‌های استانی در استان مرکزی تشکیل شود.

کمیته‌های فرعی کارگروه‌های استانی در استان مرکزی تشکیل شود

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم از اراک ، حجت الاسلام قاسم عبداللهی شامگاه چهارشنبه در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: ما باید نهایت تلاش در ارتباط با قوانین را داشته باشیم چون قصد داریم از ظرفیت‌های قانونی در راستای ایجاد اشتغال استفاده کنیم.

وی افزود: مصوباتی که در نشست‌ها و کارگروه‌ها استانی به تصویب می‌رسند چون با قانون تطابق ندارند هنگام ارسال به بخش‌های مختلف، قابلیت اجرایی ندارند.

رئیس دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: کمیته‌های فرعی کارگروه‌های استانی برای جلوگیری از تنگنا‌ها با برخورداری از بخش‌های حقوقی قوی و تجزیه و تحلیل مباحثی که قرار است در شوراها و نشست‌های استان برگزار شود می‌توانند عمل کنند.

عبداللهی بیان کرد: زمینه اشتغال برای جامعه را می‌توان با استفاده‌ از ظرفیت‌های خوب قانون فراهم کرد و همچنین در قانون بخش‌هایی وجود دارد که نیازمند بازنگری است و این در حالی است که در خود قانون هم پیش‌بینی شده که می‌توان درخواست اصلاح را ارائه کرد.

ضرورت تشکیل منظم جلسات نشست‌های گفت‌و‌گو

سرپرست معاونت اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی هم در این نشست گفت: نشست‌های شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی به منظور برطرف کردن مشکلات باید منظم شکل گیرد.

سعید فرخی بیان کرد: در راستای اجرایی شدن تصمیمات مدیران باید خودشان شخصا در جلسات حضور پیدا کنند و اگر حضور برای آن‌ها مقدور نیست از قبل با ارائه دلیل مجوز جایگزین را دریافت کنند.

استفاده 26 هزار کارگر ساختمانی در استان مرکزی از مزایای بیمه تامین اجتماعی

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی هم در ادامه این نشست گفت: در حال حاضر یک میلیون کارگر ساختمانی در کشور از مزایای بیمه تامین اجتماعی استفاده می‌کنند که از این تعداد سهم استان مرکزی از 26 هزار نفر است.

محمدرضا بیدهندی بیان کرد: اما در این میان مشکلاتی هم وجود دارد و حتی وزارت کشور هم به صراحت اعلام کرده و پذیرفته که تامین اجتماعی از نظر منابع برای ارائه خدمات با مشکل روبه‌رو است.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها