رونق کالاهای «ساخت ایران» در اقتصادی که ترامپ می‌خواست نابودش کند

بلومبرگ در گزارشی به رونق مشاغل و کسب و کار‌های کوچک تولیدی در بحبوحه تحریم‌های سخت آمریکا در ایران پرداخته است.

رونق کالاهای «ساخت ایران» در اقتصادی که ترامپ می‌خواست نابودش کند

بلومبرگ در گزارشی نوشت در حالی که ترامپ سعی کرد با حملات خود، اقتصاد ایران را نابود کند، کالاهای «ساخت ایران» روزنه‌ای از امید هستند که در میانه مشکلات مالی ناشی از طرد شدن از بازار نفت و تجارت جهانی همزمان با شیوع کرونا بروز پیدا کرده و در حال رشد هستند.

بلومبرگ در گزارش خود به رونق مشاغل و کسب و کار‌های کوچک تولیدی در بحبوحه تحریم‌های سخت آمریکا و پاندمی کرونا پرداخته و می‌نویسد؛ محصولات ساخت ایران به عنوان بارقه امیدی در میان تحریم‌های نفتی و در حالی که بازار‌های مالی جهانی در اثر کرونا تضعیف می‌شوند، ظهور کرد.

در کشوری که مردم با چرخه محدودیت‌های تحریمی غرب زندگی می‌کنند، برند‌های داخلی جای خالی کالا‌های مصرفی را پر کرده‌اند. ایران سال‌هاست که به مقاومت خود افتخار می‌کند، این مفهوم چیزی است که آیت الله خامنه‌ای، رهبر ایران نیز آن را در دکترینی به عنوان اقتصاد مقاومتی بسط داده است.

یکی از اولین مواردی که پس از اعمال مجدد تحریم‌ها در سال ۲۰۱۸ از خیابان‌های تهران ناپدید شد، فروشگاه‌های لباس بود مراکز خرید معروفی که سال‌ها میزبان نمایندگی‌های منگو، زارا، آدیداس بودند. ترکیبی از سقوط ناگهانی ارزش ریال که ضربه بزرگی به قدرت خرید مصرف کننده داخلی وارد کرد و ممنوعیت واردات صد‌ها کالای غیرضروری توسط دولت، منجر به رشد تولیدات کوچکی شد که به گفته مصرف کنندگان، تفاوت کیفی چندانی با مشابه خارجی اش ندارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها