انتقاد یک نماینده مجلس از اظهارات مسئولان در قبال کمبود انسولین قلمی

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در انتقاد از کمبود انسولین قلمی گفت: مسئولی می‌گوید که کمبود ⁧‫انسولین‬⁩ به دلیل تحریم‌های بانکی است. مسئول دیگری می‌گوید که حتی بیش از نیاز کشور واردات وجود دارد و دلیل اصلی قاچاق معکوس است.

انتقاد یک نماینده مجلس از اظهارات مسئولان در قبال کمبود انسولین قلمی

سمیه رفیعی در صفحه رسمی توییترش نوشت: «مسئولی می‌گوید که کمبود ⁧‫انسولین‬⁩ به دلیل تحریم‌های بانکی است. مسئول دیگری می‌گوید که حتی بیش از نیاز کشور واردات وجود دارد و دلیل اصلی قاچاق معکوس است. و این وسط مردم باید علاوه بر فشار اقتصادی، ⁧‫بی تدبیری‌‬⁩ و ⁧‫سوء‌مدیریت‬⁩های مسئولان مربوطه را در تامین نیازهای اساسی تحمل کنند.»

رئیس سازمان غذا و دارو دو روز پیش با اشاره به اینکه انسولین قلمی یکی از جدی‌ترین داروهای وارداتی کشور است، گفت: کمبودهای مقطعی تنها در مورد انسولین قلمی بوده و دلیل آن مشکلات ناشی از تامین ارز و انتقال آن به شرکت های خارجی طرف قرارداد به‌ دلیل تحریم های ضد انسانی دشمنان ملت ایران است.

محمدرضا شانه ساز دلیل عرضه انسولین قلمی را به صورت سهمیه‌ای، مدیریت بهینه توزیع این دارو عنوان کرد و افزود: بیماران می‌توانند با مراجعه به داروخانه‌های منتخب انسولین خود را تهیه کنند. با توجه به تفاوت فاحش قیمت این دارو در داخل نسبت به سایر کشورهای منطقه، ان شاءالله در آینده نزدیک این دارو براساس کد ملی بیماران توزیع خواهد شد تا دیگر نگرانی از بابت تهیه آن احساس نکنند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها