کشف 322 کیلوگرم مواد مخدر در آذربایجان‌غربی

فرمانده انتظامی آذربایجان‌‌غربی گفت: بیش از 322 کیلوگرم مواد مخدر از نوع شیشه و هروئین در آذربایجان‌غربی کشف شد.

کشف 322 کیلوگرم مواد مخدر در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبر فوری ، ناصر اصلانی در گفت‌وگو با فارس، در ارتباط با مهم‌ترین کشفیات صورت گرفته در یک هفته گذشته در آذربایجان غربی، اظهار کرد: پس از آنکه اخباری مبنی بر اینکه یک دستگاه خودروی سواری اقدام به بارگیری مواد مخدر به مقصد استان کرده است به دست مأموران انتظامی استان رسید اقدامات برای شناسایی و دستگیری متهمان شروع شد.

وی با بیان اینکه با استفاده از شگردهای پلیسی اطلاعاتی از متهمان به دست آمده و محل اختفای آنان مورد شناسایی قرار گرفت، افزود: در نهایت خودروی حامل مواد مخدر در گمرک مرز رازی خوی طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه توقیف و به منظور کسب اطللاعات بیشتر به پارکینگ منتقل شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه خودرو در پارکینگ مورد بازرسی قرار گرفت، ادامه داد: در بازرسی از کف خودرو 61 کیلوگرم مواد مخدر از نوع هروئین کشف و در این راستا دو نفر متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی و صدور حکم نهایی تحویل مراجع قضایی شد.

وی با اشاره به انجام یک عملیات دیگر در ارتباط با کشف مواد مخدر در سردشت، تصریح کرد: در پی تماس یکی از شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 و اینکه افرادی در تهیه و فروش مواد مخدر در سطح شهرستان فعالیت دارند با توجه به حساسیت و اهمیت این موضوع برای مأموران انتظامی پیگیری پرونده در اسرع وقت شروع شد.

اصلانی با بیان اینکه با استفاده از شگردها و تکنیک‌های پلیسی محل فعالیت متهمان شناسایی شد، ابراز کرد: پس از کسب مجوز قضایی و در یک غافلگیری محض محل اختفای متهمان محاصره شده و پس از ورود به داخل مورد بازرسی مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه از مکان متهمان مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه کشف شد، عنوان کرد: میزان کشفیات به دست آمده 261 کیلو و 500 گرم پیش‌ساز شیشه بود که همه آنها توقیف و ضبط شد و پس از دستور مراجع قضایی و تعیین تکلیف این پرونده این مواد مخدر امحاء خواهند شد.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در این راستا دو نفر متهم دستگیر شد، خاطرنشان کرد: این افراد متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی به دادگاه فرستاده شدند تا قانون حکم نهایی را در ارتباط با آنها صادر کند.

وی از توقیف یک دستگاه اتوبوس در محور ماکو به خوی خبر داد و عنوان کرد: این اتوبوس زمانی توقیف شد که مأموران انتظامی چایپاره در حال کنترل رفت و آمد خوروهای عبوری از محور ماکو به خوی و بالعکس به دلیل حمل کالای قاچاق به آن مشکوک شده و دستور ایست به آن دادند.

اصلانی با بیان اینکه اتوبوس پس از توقف مورد بازرسی قرار گرفت، ابراز کرد: در بازرسی از وسایل همراه یکی از مسافران تعداد بسیاری گوشی تلفن همراه قاچاق به تعداد 100 دستگاه کشف شد که با ارزیابی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان مربوطه ارزش ریالی این گوشی‌ها یک میلیارد و 300 میلیون ریال برآورد شد.

وی با اشاره به دستگیری دو نفر متهم در این راستا، تأکید کرد: در راستای عمل به وظیفه در جهت تحقق رهنمودهای رهبری مبنی بر عمل و اجرای اقتصاد مقاومتی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با شدت و جدیت بیشتری در دستور کار مأموران نیروهای انتظامی قرار گرفته است.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها