۴۰۰ خانواده زندانیان خراسان شمالی خدمات پزشکی دریافت کردند

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی گفت: ۴۰۰ نفر از خانواده زندانیان این استان امسال برای نخستین بار خدمات رایگان تخصصی پزشکی دریافت کردند.

۴۰۰ خانواده زندانیان خراسان شمالی خدمات پزشکی دریافت کردند

عبدالرحیم گرجی روز دوشنبه اظهار داشت: یک گروه جهادی از اقشار مختلف بسیج استان شامل دندانپزشک، پزشک عمومی، مشاوره روانشناختی، مشاوره و معاضدت قضایی، مشاوره شغلی، آسیب شناسی اجتماعی، فوق تخصص آسم و آلرژی، متخصص اطفال، بینایی سنجی، روانپزشکی، متخصص داخلی، زنان و زایمان، تزریقات و مشاوره مذهبی در ساختمان شماره ۲ این اداره کل حضور یافته و خدمات رایگان به خانواده زندانیان ارایه دادند.

وی این اقدامات را تبلور نوعدوستی و کمک به کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه دانست و بر مشارکت بیش از پیش نیکوکاران در ارایه کمک و خدمات به این اقشار تاکید کرد.

افرادی که مرتکب جرم و بزه می شوند به عنوان زندانی از خدمات و حمایت های حاکمیتی برخوردار خواهند شد اما خانواده های آنان بدون اینکه جرمی مرتکب شده باشند به دلیل تاثیرات سوء ناشی از زندانی شدن نان آور خانواده، با چالش های جدی مواجه می شوند.
در این میان انجمن ها و تشکل های مختلف از سوی نیکوکاران برای پر کردن این خلاء، جویای احوال خانواده ها می شوند و خدمات را به صورت رایگان به خانواده های زندانیان ارایه می دهند.

۱.۶۵ درصد از مددجویان زندان های خراسان شمالی کمتر از ۱۸ سال دارند، ۲۰ درصد از مددجویان بین ۱۸ تا ۲۵ سال و ۶۲ درصد نیز ۲۶ تا ۴۵ سال دارند.

از هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت این استان ۸۶۴ هزار نفری ۲۰۵ نفر زندانی هستند و میزان ورود به زندان استان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۳۶۵ نفر است.

در هر یک از شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین یک زندان وجود دارد و یک کانون اصلاح و تربیت و یک بازداشتگاه نیز در بجنورد دایر است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها