همکاری دانشگاه علمی ـ کاربردی و ستاد کل نیروی مسلح برای آموزش‌ مهارتی سربازان/ظرفیت خالی 400 هزار نفری دانشگاه علمی کاربردی

رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی از همکاری دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی و ستاد کل نیروی مسلح برای آموزش‌ مهارتی سربازان خبر داد.

همکاری دانشگاه علمی ـ کاربردی و ستاد کل نیروی مسلح برای آموزش‌ مهارتی سربازان/ظرفیت خالی 400 هزار نفری دانشگاه علمی کاربردی

به گزارش خبر فوری به نقل از فارس از یاسوج، محمدحسین امید عصر امروز در نشست با اصحاب رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در کشور بیش از 500 هزار نفر ظرفیت پذیرش دانشجو در تعداد 850 مرکز علمی کاربردی فعال داریم، اظهار کرد: همچنین تعداد 50 هزار مدرس در این مراکز مشغول به خدمت هستند.

وی با اشاره به اینکه در مهرماه 96 در کشور ظرفیت پذیرش 550 هزار دانشجو را داشتیم، افزود: اما 150 هزار نفر پذیرش داشتیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی با بیان اینکه نیازهای کشور را در کشاورزی، صنعت و خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر در این دانشگاه مد نظر داریم، افزود: در این 4 رشته تعداد 800 رشته تحصیلی در دوره‌های مختلف از کاردانی گرفته تا کارشناسی ارشد فعال هستند.

این مسؤول به هدف‌گذری دانشگاه در سال 96 اشاره کرد و گفت: ارتقای کیفیت و دیگری مأموریت‌گرایی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

امید در بخش دیگری از اظهارات خود به اهداف مأموریت‌گرایی در دانشگاه اشاره کرد و گفت: هدف این است که یک مرکز تنها در حوزه خودش فعالیت داشته باشد.

وی به اهداف دیگر این دانشگاه به خصوص در حوزه پژوهش اشاره کرد و متذکر شد: در پژوهش ایجاد مراکز نوآوری در دستور کار است و دنبال اخذ مجوزهای این مراکز هستیم.

امید، راه‌اندازی شتاب‌دهندها را نیز یکی دیگر از اهداف این دانشگاه دانست و گفت: با راه‌اندازی آن‌ها دانش‌آموختگان ما به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان می‌روند و برای آن‌ها تسهیلات هم پیش‌بینی شده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی، نیاز کشور را در حال حاضر آموزش‌های مهارتی دانست و گفت: تا پایان برنامه ششم باید 30 درصد جمعیت دانشجویی کشور مهارتی باشند که در حال حاضر ظرفیت‌ها برای پذیرش موجود است اما متقاضی نداریم.

امید با بیان اینکه امسال بیش از 500 هزار نفر در حوزه علوم تجربی تنها برای 8 هزار ظرفیت در سه تا چهار رشته رقابت کردند، افزود: باید پرسید که 492 هزار باقی مانده از این تعداد برای آینده چه برنامه‌ای دارند و چرا به سمت آموزش‌های مهارتی روی نمی‌آورند.

رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی به پیشنهاد خود به سردار باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: این پیشنهاد در خصوص آینده سربازان کشور بود تا مهارت‌های لازم به آن‌ها از طریق دوره‌های ضمن خدمت داده شود و این پیشنهاد مورد استقبال قرار گرفت.

وی در پایان مطرح کرد: اکنون قراردادی با فنی و حرفه‌ای برای سربازان زیر دیپلم بسته شده و ما نیز قرارداد آموزش‌های مهارتی را برای سربازان دیپلمه به بالا امضا کرده‌ایم تا این افراد چند پودمان را پاس کنند و با پاس کردن چند پودمان بیرون از خدمت سربازی، مدرکی در اختیار آن‌ها گذاشته شود.

منبع: فارس

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها