از تغییر کاربری اراضی کشاورزی در مازندران جلوگیری می شود

استاندار مازندران گفت: با ایجاد اشتغال روستایی از تغییر کاربری جمعیت روستایی جلوگیری می‌کنیم.

از تغییر کاربری اراضی کشاورزی در مازندران جلوگیری می شود

به گزارش خبر فوری به نقل از آمل ، محمد اسلامی عصر امروز در آیین واگذاری 1350 فقره اسناد املاک علوی در روستای طوله‌کلای بخش دابودشت آمل اظهار داشت: بر اساس منویات مقام معظم رهبری، باید در دوران خدمت‌مان اثری ماندگار بر جای بگذاریم، واگذاری اسناد از اقدامات ماندگار در بنیاد مستضعفان است.

وی با بیان اینکه امروز با واگذاری زمین‌ها و اسناد به مردم پشتوانه اقتصادی و قضایی برای این منطقه و مناطق دیگر استان ایجاد شده است، افزود: مهم‌ترین هدف انقلاب اسلامی عزت روزافزون ملت ایران بوده است.

اسلامی افزود: علاوه بر این عزت، کاهش فقر و کمک به قشر ضعیف جامعه در دستور کار قرار داشته و امروز واگذار اسناد املاک علوی نمونه‌ای از این اقدام نظام جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.

استاندار مازندران با بیان اینکه نقش ارزنده نظام جمهوری اسلامی در توانمندسازی مردم ایران برای قشر مستضعف از کسی پوشیده نیست، عنوان کرد: اکنون اهداف دولت و نظام توانمندسازی مردم است که باید به آن جامه عمل پوشانده شود.

وی با اشاره به واگذاری رایگان این اسناد به مردم یادآور شد: انتظار داریم کشاورزان به هیچ عنوان فکر تغییر کاربری اراضی شان نباشند و آن را به ذهن خود راه ندهند.

اسلامی با بیان اینکه افتخار ما این است که بتوانیم با اقتصاد کشاورزی موجب شکوفایی کشور شده و عهده دار بار تولید محصولات مورد نیاز کشور شویم، افزود: این استان به لحاظ جمعیت روستایی رتبه نخست کشور را دارد که حدود 42 درصد جمعیت روستایی هستند باتوجه به اینکه متوسط کشوری 21 درصد است.

وی ادامه داد: با وجود این تعداد جمعیت روستایی باید در زمینه تولید کشاورزی به همین میزان تاثیرگذار باشیم.

استاندار مازندران اضافه کرد: برای افزایش جمعیت روستایی تلاش کنیم و با ایجاد اشتغال روستایی از تغییر کاربری جمعیت روستایی جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه در کنار عدم تغییر کاربری اراضی کشاورزی، افزایش بهره‌وری از اراضی کشاورزی نیز به خودکفایی تولیدات این بخش کمک می‌شود، گفت: مدام از واردات انتقاد کنیم درست نیست بلکه باید با افزایش تولید بتوانیم نیازهای کشور را رفع کرده تا از واردات بی نیاز شویم.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها