۵۲۴ متکدی در زنجان جمع‌آوری شد

معاون شهردار زنجان با اشاره به جمع‌آوری ۵۲۴ متکدی از سطح شهر زنجان گفت: متاسفانه به دلیل نبود برنامه بازدارنده شاهد بازگشت متکدیان به سطح معابر هستیم.

۵۲۴ متکدی در زنجان جمع‌آوری شد

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم، غلامحسن احمدی امروز در جلسه شورای اجتماعی استان زنجان اظهار داشت: 524 نفر از متکدیان در سطح زنجان جمع‌آوری و 303 نفر به گرمخانه و اردوگاه تحویل داده شدند.

وی با اشاره به اینکه 270 نفر از متکدیان جمع‌آوری شده مرد و 187 نفر زن هستند ابراز کرد: 76 نفر کودک زیر 12 سال، 26 نفر نوجوان و 452 نفر نیز بزرگسال گزارش شدند.

معاون خدمات شهری شهرداری زنجان نبود برنامه بازدارنده برای ساماندهی متکدیان را از مهمترین معضلات عنوان کرد و افزود: متاسفانه شاهد بازگشت مجدد متکدیان به سطح شهر هستیم.

وی با اشاره به اینکه مشکلی برای اسکان افراد سالم بی‌خانمان نداریم تصریح کرد: مشکل برای نگهداری برخی از بی‌خانمان‌هایی که است که به آسیب‌هایی از جمله اعتیاد گرفتار هستند ضمن اینکه مسئله دیگر در گرمخانه به نبود گازکشی به این محل مربوط می‌شود.

این در حالی است که بهروز مهدوی، سرپرست فرمانداری زنجان وضعیت گرمخانه را غیرقابل قبول عنوان کرد و افزود: عدم تجهیز گرمخانه به سیستم گرمایشی، نبود پتو و ملحفه، نبود وسیله نقلیه برای جابه‌جایی بی‌خانمان‌ها، نبود سیستم روشنایی و سایر موارد از مشکلات این محل است.

محمد محمدی، مدیرکل بهزیستی استان زنجان نیز در این جلسه به ایجاد یک مرکز نگهداری برای کارتن‌خواب‌ها اشاره کرد و گفت: سوله‌ای برای این امر تدارک دیده شده که برای بازسازی نیازمند هزینه است.

وی بیان کرد: اگر هزینه‌های مورد نیاز تأمین شود این آمادگی را داریم تا مرکز نگهداری کارتن‌خواب‌ها را تا دهه فجر امسال افتتاح کنیم.

سید بیوک موسوی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان نیز در این جلسه تأکید کرد: متکدیان نباید زنجان را بهشت خود تلقی کنند و باید نوع کمک صحیح به مستمدان در بین مردم فرهنگسازی شود و موسسات خیریه نیز باید در میادین حضور فعال‌تری داشته باشند.

وی به مسئولان دستگاه‌های مربوط از جمله شهرداری، بهزیستی و استانداری فرصت دو ماهه داد تا متکدیان را از سطح شهر به طور کامل جمع‌آوری و ساماندهی کنند و تصریح کرد: هر کسی کوتاهی کند برای دستگاه مربوطه آبرو نمی‌گذارم.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها