۲۹.۴ درصد اشتغال توسط دستگاه‌های اجرایی استان البرز ایجاد شد

مدیرکل کار استان البرز با بیان اینکه در استان البرز به ۳۳ هزار فرصت شغلی خالص نیاز بود که به ۴۵ هزار نفر افزایش یافته است، گفت: در مجموع دستگاه‌های استان ۲۹.۴ درصد اشتغال ایجاد کردند.

۲۹.۴ درصد اشتغال توسط دستگاه‌های اجرایی استان البرز ایجاد شد

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم از کرج، اسماعیل خلیلی در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان البرز که بعدازظهر امروز در استانداری البرز برگزار شد با اشاره به اینکه در مهرماه سال جاری 4 هزار نفر به اشتغال اجباری در استان افزوده شده‌ است، اظهار داشت: در این مدت 500 نفر در دریافت بیمه بیکاری کاهش یافته‌اند.

مدیرکل کار استان البرز ادامه داد: در استان البرز به 33 هزار فرصت شغلی خالص نیاز بود که به 45 هزار نفر افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در سامانه رشد اشتغال ایجاد 13 هزار و 266 شغل ثبت شده است، بیان کرد: در مجموع دستگاه‌های استان 29.4 درصد اشتغال ایجاد کردند.

خلیلی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون در شهرستان‌های کرج و فردیس، 8 هزار و 814 شغل و در ساوجبلاغ 2 هزار و 726 شغل ایجاد شده است، اضافه کرد: در شهرستان اشتهارد 704 شغل، نظرآباد 923 شغل و در طالقان 99 شغل ایجاد شده است.

وی با اشاره به بحث مشاغل خانگی، عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون یک هزار و 172 نفر در مشاغل خانگی استان ثبت‌نام کرده‌اند.

خلیلی با اشاره به ممنوعیت استفاده از قلیان در اماکن عمومی، اظهار داشت: طبق اعلام اتحادیه چایخانه‌داران، 480 واحد دارای مجوز و 500 واحد بدون مجوز با میانگین 5 نفر در هر واحد شاغل وجود دارد.

وی ادامه داد: با هدف جلوگیری از بیکاری در این حوزه، افرادی که تمایل به تغییر شغل و فعالیت در رشته‌های دیگر داشته باشند می‌توانند از تسهیلات قرض‌الحسنه تا سقف 200 میلیون ریال بهره‌مند شوند.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها