سخنگوی کارگروه مقابله با عرضه غیرقانونی کتاب از لغو مجوز یک ناشر خبر داد

سخنگوی کارگروه مقابله با تکثیر و عرضه غیرقانونی آثار پدیدآورندگان و ناشران از لغو پروانه یک ناشر به دلیل تکثیر غیرقانونی کتاب‌های سایر ناشران خبر داد.

سخنگوی کارگروه مقابله با عرضه غیرقانونی کتاب از لغو مجوز یک ناشر خبر داد

به گزارش سایت خبر فوری به نقل از خبرگزاری مهر، محمود آموزگار سخنگوی کارگروه مقابله با تکثیر و عرضه غیرقانونی آثار پدیدآورندگان و ناشران و رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران ، این خبر را پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۲۲ آذرماه در نشست خبری خود که در محل این اتحادیه برگزار شد، اعلام کرد.

وی ضمن ارائه توضیحاتی تفصیلی درباره اقدامات انجام شده که برای پیگیری حقوقی و قضایی شکایت ناشران مالباخته در دبیرخانه این کارگروه که در اتحادیه متبوعش مستقر است، گفت: تا پیش از این وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص تخلفاتی از قبیل تکثیر غیرقانونی کتاب‌های ناشران توسط برخی ناشرین متخلف انجام می‌شد، مبادرت به لغو پروانه آنها نکرده بود؛ اما با توجه به خسارت زیادی که چندین ناشر به جهت تکثیر غیرقانونی‌ کتاب‌هایشان توسط یکی از همکاران خود، متحمل شده بودند، رأی نهایی در خصوص لغو پروانه این ناشر صادر شد.

به گفته سخنگوی کارگروه مقابله با تکثیر و عرضه غیرقانونی آثار پدیدآورندگان و ناشران، این ناشر در سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که اردیبهشت امسال برگزار شد، تعداد زیادی از آثار ناشران را به صورت غیرقانونی، تکثیر و عرضه کرده بود که در نهایت با بررسی دقیق مستندات از سوی هیأت رسیدگی به تخلفات ناشران، حکم لغو پروانه این ناشر صادر شد.

آموزگار با بیان اینکه این هیأت متشکل از مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان تهران، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و کارشناس حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: این ناشر کتاب‌های تعداد زیادی از ناشران دیگر را بدون هیچ‌گونه تغییری در محتوای آنها، با تغییر نام نویسنده، مترجم یا پدیدآورنده دیگر آن کتاب‌ها، با شابک‌های جعلی و البته با اخذ مجوز قانونی انتشار کتاب از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مبادرت به تکثیر گسترده این کتاب‌ها می‌کرد. در اینجا این نقد هم به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد است که بدون بررسی‌های لازم پیشینی، مبادرت به صدور مجوز نشر کتاب برای آثار این پدیدآورنده کرده بود.

وی افزود: از آنجا که به موجب قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این وزارتخانه مسئولیت صدور پروانه نشر و همچنین نظارت بر حسن عملکرد ناشران را بر عهده دارد، لازم است که نظارت‌ها در مواردی از این قبیل به صورتی دقیق‌تر از سوی این وزارتخانه انجام شود.

به گفته رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، حق و حقوق ناشران مالباخته از این پرونده کماکان در دست پیگیری است و کارگروه یاد شده به دنبال ایفای این حقوق است.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • لیلی
    0

    کاش بگید کدوم ناشره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها