پایان تلویزیون با توسعه ویدئوها در شبکه‌های اجتماعی

رسانه های اجتماعی بخش زیادی از محتوای خبری تلویزیون را تامین کرده است. به این ترتیب می‌توان از مرگ تلویزیون به‌عنوان یک رسانه تاریخ مصرف گذشته سخن گفت.

پایان تلویزیون با توسعه ویدئوها در شبکه‌های اجتماعی

به گزارش خبر فوری ، آینده‌پژوهی رسانه‌ها نشان می‌دهد درحال حاضر محبوبیت ویدئوها در فضای مجازی از تلویزیون پیشی گرفته است.

بخش مهمی از قریب به 50میلیون کاربر فضای مجازی در ایران، از ویدئوهای شبکه‌های اجتماعی استفاده کرده و حتی رسانه ملی نیز ناگزیر از استفاده از این محتواست.

هزینه پایین، مردمی بودن، کاربردی بودن و غیرتشریفاتی بودن ویدئوهای مردمی که در بستر شبکه‌های اجتماعی و به ویژه تلگرام منتشر می شود، باعث شده تا تلویزیون اندک اندک جایگاه خود را در میان افکارعمومی از دست بدهد.

اکنون تنها روزنامه‌ها نیستند که با گرانی کاغذ، رو به افول نهاده‌اند، بلکه تلویزیون نیز به موزه تاریخ پیوسته و اگر هنوز در خانه‌ها تلویزیونی می بینید، بدانید که برای استفاده‌هایی به‌جز آنچه مربوط به پخش شبکه‌های صداوسیماست، از آن استفاده می شود

تولید سریال‌ تا کمی پیش تنها مزیت تلویزیون بود که حالا با تولید سریال های پرمخاطب در بستر شبکه نمایش خانگی و حتی انتشار ان در فضای مجازی، باید این تنها برگ برنده را هم بیرون از دست صداوسیما دانست.

در همین راستا، اکنون تنها روزنامه‌ها نیستند که با گرانی کاغذ، رو به افول نهاده‌اند، بلکه تلویزیون نیز به موزه تاریخ پیوسته و اگر هنوز در خانه‌ها تلویزیونی می بینید، بدانید که برای استفاده‌هایی به‌جز آنچه مربوط به پخش شبکه‌های صداوسیماست، از آن استفاده می شود. (زیان‌دهی سالانه صداوسیما را اینجا ببینید) .

شما چقدر از تلویزیون استفاده می‌کنید؟ آیا با آماری که حکایت از مشاهده سه ساعته تلویزیون از سوی بیش از هشتاد درصد مردم دارد، هم عقیده هستید ( داستان این آمار را اینجا بخوانید ) یا از تلویزیون فقط برای تماشای فوتبال یا سریال‌های فیلم‌های سینمایی غیرتلوزیزیونی استفاده می‌کنید؟

اینجا کامنت بگذارید و نظر بدهید.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها