درباره خروج احتمالی آمریکا از توافق هسته ای نظر بدهید

راز برجام چیست؟

توافق هسته‌ای ایران و کشورهای موسوم به 1+5 باوجود بدعهدی‌های دونالد ترامپ درحال سپرده شدن به موزه تاریخ است. راز برجام چیست و چه آینده‌ای برای آن متصور است؟

راز برجام چیست؟

به گزارش خبر فوری ، فردا 23 آذرماه با پایان ضرب‌الاصجل دوماهه کنگره آمریکا برای اظهارنظر درباره توافق هسته‌ای، توپ توافق به زمن رئیس‌جمهور تندرو آمریکا می‌افتد.

برخی پیش‌بینی می‌کنند که احتمال می‌رود آمریکا از برجام خارج شود. علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفته است که درصورت نقض کامل برجام از سوی واشنگتن، تهران سناریوهای مشخصی در پیش رو داشته و در این رابطه جای هیچ نگرانی نیست.

عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه نیز امروز تاکید کرده که تهران درباره بدعهدی آمریکا نسبت به برجام به کمیسیون مشترک توافق هسته‌ای شکایت می‌کند.

محمدجواد ظریف نیز پیش از این در مقاله‌ای که روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز منتشر کرد، تصریح کرده بود که اروپایی‌ها باید از گذشته درس گرفته در رابطه با برجام در زمین آمریکا بازی نکنند.

برخی، نقض برجام را شکستی برای دیپلماسی جهانی دانسته و در این میان دونالد ترامپ را سرزنش می‌کنند. با این وجود خروج احتمال آمریکا از توافق هسته‌ای اثبت‌کننده مواضع گذشته کشورمان است که بر غیرقابل اعتماد بودن ایالات متحده پافشاری می‌کرد.

شما درباره برجام چه فکر می‌کنید؟ آیا معتقدید که این توافق کار دولت روحانی که یکی از بزرگترین دستاوردهایش امضای برجام بود را مشکل می‌کند و یا اینکه اساسا توافق هسته‌ای را چندان پرفایده ندانسته و اهمیتی برای توافق هسته‌ای قائل نبوده و از نگرانی بابت نقض آن هم ندارید؟

موگرینی: رازی را درباره درخواست ایران در برجام افشا می‌کنم

اینجا کامنت بگذارید و نظر بدهید.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • مسعود مظفری
    0

    خوب است

  • امین
    0

    اگه عقل داشتند بر جام و امضا نمیکردند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها