تخصیص آب شرب به شهرستان های قروه و دهگلان

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس از تخصیص آب شرب به شهرستان های قروه و دهگلان از سد قوچم خبر داد.

تخصیص آب شرب به شهرستان های قروه و دهگلان

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم، علی محمد مرادی در دهگلان از تخصیص آب شرب شهرستان‌های قروه و دهگلان خبر داد و اظهار داشت: در کمیسیون کشاورزی ماده ای تصویب شده که به موجب آن توانستیم تخصیص آب شرب قروه و دهگلان و 360 روستای تابعه آن را از سد قوچم بگیریم.

وی با بیان اینکه در برنامه توسعه ششم هیچ آبی را به این مناطق تخصیص نداده بودند، گفت: در سال گذشته حدود 9 حلقه چاه در قروه حفر شد و از آنجاکه آب سد قوچم برای جاهای دیگر در نظر گرفته شده بود فاقد آب بودند و متاسفانه هیچ آبی برای این مناطق تعریف نشده بود.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس تخصیص آب شرب به شهرستان های قروه و دهگلان را اتفاقی بزرگ خواند و تصریح کرد: با اجرایی شدن این اقدام که حدود 16 ماه طول کشیده در آینده تعداد 1000 حلقه چاه مسدود می شود و از سفره های زیرزمینی استفاده نمی شود.

مرادی در پاسخ به این سئوال که جهت تخصیص آب اراضی کشاورزی چه اقداماتی صورت گرفته است، افزود: خوشبختانه ضرری که در زمینه آب شرب متوجه ما بود، برطرف شده و تلاش می کنیم تا تخصیص آب برای اراضی کشاورزی را نیز بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه مشغول رایزنی های لازم در این زمینه هستیم، اظهار کرد: تا زمانی که آب اراضی کشاورزی ما تامین نشود اجازه خروج آب را نخواهیم داد.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس با انتقاد از عملکرد برخی نمایندگان ادوار قبل گفت: این افراد اصلا نمی دانستند آب و کمیسیون کشاورزی به چه معنی است.

وی گفت: این افراد در کمیسیون‌هایی غیر از کمیسیون کشاورزی عضو بودند و به همین دلیل افرادی با میل خود تاخت و تاز می کردند! و آب ما را به تاراج می بردند که ما توانستیم جلوی آنها را بگیریم.

نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان به وجود 3 سد سنگ سیاه، سورهال و قوچم در شهرستان های دهگلان و قروه اشاره و خاطر نشان کرد : اعتبارات لازم برای احداث این سدها طی سفر مقام معظم رهبری در سال 88 در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه وجود این سدها در قروه و دهگلان را مدیون سفر مقام معظم رهبری هستیم، گفت: آب این مناطق مغفول مانده بود و کسی در مجلس خبر نداشت که چه خبر است و اگر رهبر به کردستان نمی آمدند ما این سدها را هم نداشتیم.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها