هیچ اتفاقی برای دانش‌آموزان کرمانی در زمان زلزله امروز نیفتاده است

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه زلزله ۶.۲ ریشتری ظهر امروز در کرمان در ساعتی به‌وقوع پیوست که مدارس باز بودند گفت: خوشبختانه هیچ اتفاقی برای دانش‌آموزان در زمان زلزله امروز حادث نشد.

هیچ اتفاقی برای دانش‌آموزان کرمانی در زمان زلزله امروز نیفتاده است

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم از کرمان ، محمد محسن‌بیگی امشب در جلسه ستاد مدیریت بحران استانداری کرمان که با حضور علیرضا رزم‌حسینی استاندار کرمان برگزار شد، اظهار‌داشت: زلزله امروز کرمان یک مانور واقعی زلزله در مدارس بود و دانش‌آموزان در کلاس در پناهگاه‌ها قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه زلزله 6.2 ریشتری ظهر امروز در کرمان در ساعتی به‌وقوع پیوست که مدارس باز بودند گفت: در هنگام خروج از مدرسه نیز دانش‌آموزان مدیریت شدند و خوشبختانه هیچ اتفاقی برای دانش‌آموزان در زمان زلزله امروز حادث نشد.

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمان با ارائه گزارشی از وضعیت مدارس آسیبدیده در کرمان افزود: آسیب‌هایی که از قبل بر اثر زلزله هفته گذشته ایجاد شده بود آشکارتر شد و در شهرستان‌های راور، زرند، بخش چترود و شهر کرمان بعضی مدارس دچار مشکل شدند.

وی با بیان اینکه هجوم مردم در زمان زلزله باعث عدم سرویس‌دهی، سرویس مدارس شد تصریح کرد: زلزله باعث نگرانی مردم شد که باید فرهنگسازی شود تا مردم در این زمان آرامش خود را حفظ کنند تا مدیریت بحران ساده‌تر انجام شود.

محسن‌بیگی با اشاره به اینکه 4 مدرسه در شهر کرمان بر اثر زلزله هفته گذشته تعطیل شده و کلاس‌های آنها به شیفت عصر در مدرسه دیگری منتقل شدند گفت: در حال حاضر 7 مدرسه در شهر کرمان دوشیفت هستند و در شهر زرند نیز بعضی مدارس دو شیفت شده‌اند.

وی افزود: پیشنهاد می‌شود، مصوبه‌ای در ستاد بحران گرفته شود تا شوراهای آموزش و پرورش در مناطق زلزله‌زده با ارزیابی دقیق مدارس نسبت به دوشیفت کردن مدارس اقدام کنند و مدارس آسیب‌دیده تعطیل شوند.

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه دانشگاه‌ها در کرمان راسا تصمیم به تعطیلی می‌گیرند که بیشتر باعث نگرانی مردم می‌شوند افزود: اگر قرار است کسی راسا تصمیم بگیرد آموزش و پرورش نیز خودش این اقدام را انجام دهد.

وی اظهار داشت: شایعات در فضای مجازی مبنی بر تعطیلی مدارس باعث سردرگمی مردم می‌شود و مردم باید اطلاع‌رسانی صحیح را فقط از طریق رسانه‌های رسمی کشور دنبال کنند.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها