سپاه کردستان در رفع محرومیت‌زدایی موفق عمل کرده است

استاندار کردستان گفت: سپاه کردستان در رفع محرومیت‌زدایی مناطق محروم موفق عمل کرده است.

سپاه کردستان در رفع محرومیت‌زدایی موفق عمل کرده است

به گزارش خبر فوری از سنندج و به نقل از پایگاە اطلاع رسانی استانداری کردستان، بهمن مرادنیا در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه ریزی و توسعه استان کردستان اظهار داشت: همه ما در قبال عقب ماندگی‌های استان مسئولیت داریم، بر همین اساس ضروری است مدیران با کار و تلاش مضاعف و جهادی برای پر کردن شکاف‌های توسعه ای تلاش کنند.

وی حضور قرارگاه پیشرفت و سازندگی سپاه برای محرومیت زدایی از روستاهای کردستان را امری مبارک ارزیابی کرد و گفت: مجموعه سپاه و قرارگاه سازندگی به کمک دولت آمده اند و یاری رسان دولت برای توسعه روستاها در بخش های مختلف خواهند بود.

استاندار کردستان به عرصه آمدن سپاه برای سرعت گرفتن روند توسعه و محرومیت زدایی از روستاها را نشان کم کاری مدیران در گذشته دانست و تصریح کرد: اگر مدیران در قبال امورات و وظایف خود به درستی و با توان کار می کردند هم اکنون وضعیت استان به گونه دیگری بود.

وی مدیران را به حضور بیشتر در وزارتخانه های مربوطه برای پیگیری مسایل استان فراخواند و گفت: از مدیران میخواهم که در هفته حداقل یک روز خود را به حضور در وزارتخانه ها اختصاص دهند و با ارائه آمار و ارقام گویا مسئولان را مجاب به کمک به کردستان کنند.

مرادنیا مشکلات استان درحوزه های مختلف را زیاد و مدیران را به پرهیز از بی تفاوتی توصیه کرد و افزود: در شرایط امروز کردستان بی تفاوتی گناهی بزرگ است و باید کار و تلاش مضاعف در این دولت برای منطقه انجام شود.

وی وجود بروکراسی و فرآیندهای دست و پاگیر اداری را از معظلات استان برشمرد و اظهار کرد: مدیران نباید خیلی خود را درگیر پیچ وخم ها و راهروهای تودرتوی اداری کنند، بلکه لازم است ضمن پایبندی به قانون با همراهی دستگاه های نظارتی راه حل های مناسب برای اجرای درست امور پیدا کنند.

استاندار کردستان گفت: هم اکنون نوعی بیگانگی در نگرش دستگاه ها به هم وجود دارد که ضروری است این نوع نگرش حذف و دستگاەها با هم افزایی به فکر رشد کردستان باشند.

وی یکی از دلایل موفقیت جهاد در اوایل انقلاب را گیر نکردن در مسایل بروکراسی دانست و از مدیران خواست از ریسک پذیری و خطر کردن نهراسند.

استاندار کردستان در خاتمه مجموعه سپاه را مجموعه ای توانمند و دارای امکانات خاص برای کمک به توسعه دانست و خاطر نشان کرد: یقین دارم اقدامات سپاه در قالب قرارگاه پیشرفت و سازندگی برای رفع محرومیت موفق و به نتیجه مطلوب خواهد رسید.

گفتنی است؛ قرارگاه پیشرفت و سازندگی سپاه قرار است در 300 روستای استان کردستان در شهرستان های بیجار و سروآباد طرح محرومیت زدایی را در بخش های عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی اجرا کند.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها