اتاق فکر رسانه‌ای و کارشناسی مرتبط با آب در استان یزد تشکیل شود

معاون استاندار یزد با بیان اینکه اتاق فکر رسانه‌ای و کارشناسی مرتبط با آب در یزد تشکیل شود، گفت: منابع مالی آب‌رسانی سیار به روستاهای یزد تامین شود.

اتاق فکر رسانه‌ای و کارشناسی مرتبط با آب در استان یزد تشکیل شود

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم از یزد ، محمدعلی طالبی صبح امروز در نشست بررسی اقدامات پدافندی حوزه آب استان یزد با تاکید بر اینکه مسئله آب و تامین آن از مهمترین نیازهای استان یزد است، اظهار داشت: در ارتباط با بحث آب و مقابله با بحران کم آبی و خشکسالی، از مهمترین رویکردها و نیازها، مدیریت مصرف درست آب است.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه به نظر می‌رسد لازم است که اتاق فکری با حضور رسانه‌های استان، نخبگان فرهنگی و اجتماعی و کارشناسان و متخصصان تشکیل شود و مسائل مرتبط با آب را بررسی کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد ادامه داد: این کارگروه می‌تواند مباحث مرتبط با حوزه آب، اقدامات پدافندی و حفاظتی، کاهش مصرف، مدیریت مصرف آب و موارد مختلف دیگر را مورد بررسی قرار دهد.

وی به نقش و تاثیرگذاری این کارگروه در مسائل مرتبط با آب اشاره کرد و ادامه دد: لازم است که این کارگروه هرچه سریعتر با محوریت اداره کل پدافند غیرعامل استانداری یزد تشکیل شده و فعالیت خود را آغاز کند.

طالبی به تهیه طرح‌های پدافندی توسط دستگاه‌های مختلف استان یزد و به منظور حفظ امنیت منابع آبی استان اشاره کرد و ادامه داد: لازم است که این طرح‌ها جمع بندی و به نحو مطلوب اجرا شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد افزود: یکی از اولویت‌های اصلی آب استان یزد، آبرسانی سیار به روستاها است و باید اعتبارات لازم در این زمینه تامین شود.

محمدصادق طهماسبی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد هم در این نشست گزارشی از اقدامات پدافندی و حفاظتی منابع آب استان ارائه داد و اظهار داشت: روند خشکسالی در استان یزد نزدیک به بیست سال تداوم داشته و بارندگی استان تا نیمه آذرماه امسال نسبت به مدت مشابه با کاهش 92 درصدی روبرو بوده است.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • حسین فیاصی فرزند پیر قنوات ایران محمد علی فیاصی کارشناس قنوات ایران
    0

    می توانم ابهای زیرزمینیرا تا پنجا متر بالا بیاورم.

  • کاربر ناشناس
    0

    باید جدی باشیم که؟؟؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها