ژاپن ۳ ناو به دریای چین جنوبی اعزام کرد

بنا بر اعلام وزارت دفاع ژاپن، نیروی دفاع دریایی این کشور ۹ اکتبر (۱۸ مهر) در دریای چین جنوبی تمرینات ضد زیردریایی انجام داده و سه ناو، از جمله یک ناو هلیکوپتربر و یک زیردریایی به این منطقه اعزام کرده است.

ژاپن ۳ ناو به دریای چین جنوبی اعزام کرد

این وزارت‌خانه بدون ارائه جزئیات بیشتر درباره مکان جغرافیایی تمرینات، در بیانیه‌ای اعلام کرد: هدف این تمرینات تقویت قابلیت تکنیکی آن‌ها بوده است.

براساس این بیانیه، سه ناو نیروی دفاع دریایی ژاپن طی دو روز آینده به منظور پر کردن مجدد منابع خود در خلیج "کام رانح" در ویتنام، توقف خواهند داشت.

این وزارت‌خانه برای توضیحات بیشتر در دسترس نبوده است.

چین تقریباً در مورد تمام آب‌های غنی از انرژی دریای چین جنوبی ادعای مالکیت دارد و در جزایر مصنوعی این منطقه، تاسیسات نظامی مستقر کرده است. برونئی، مالزی، فیلیپین، تایوان و ویتنام نیز در مورد بخشی از این دریا ادعای مالکیت دارند.

آمریکا، چین را به نظامی کردن دریای چین جنوبی و تلاش برای مرعوب کردن همسایگان آسیایی که ممکن است بخواهند از مخازن نفت و گاز فراوان این منطقه استفاده کنند، متهم کرده است.

روزنامه "گلوبال تایمز" چین که مورد حمایت دولت این کشور است، با اشاره به تازه‌ترین تمرینات نظامی ژاپن، نوشت که انجام مکرر فعالیت‌های نظامی در دریای چین جنوبی، برای امنیت و ثبات منطقه سودمند نیست و مورد مخالف تقاطعانه چین است.

این روزنامه نوشت: ارتش آزادی‌بخش خلق چین همواره سطح هوشیاری خود را بالا نگه داشته و از تمامیت، امنیت و منافع توسعه‌ای چین دفاع کرده است.

گلوبال تایمز نوشت که کشتی‌های جنگی ژاپنی اخیراً فعالیت‌هایی در دریای چین جنوبی انجام داده‌اند و یک ناو هلیکوپتربر در ۵ سپتامبر (۱۵ شهریور) از طریق ماهواره مشاهده شده است.

روز جمعه، یک سخنگوی ارتش چین گفت که ناوشکن آمریکایی "جان مک‌کین" بدون اجازه چین، وارد آب‌های پیرامون جزایر مورد مناقشه "پاراسل" در دریای چین جنوبی شده است. این سخنگو از آمریکا خواست از "چنین اقدامات تحریک‌آمیزی" دست بردارد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها