طومار مسروقهٔ مائو تسه‌تونگ از هنگ‌کنگ سر در آورد 

طوماری مسروقه که خوشنویسی آن متعلق به مائو تسه‌تونگ رهبر کمونیست چین است و طبق برآوردها میلیون‌ها دلار می‌ارزد در هنگ‌کنگ کشف شد، درحالی‌که از وسط به دو نیم شده بود.

طومار مسروقهٔ مائو تسه‌تونگ از هنگ‌کنگ سر در آورد 

پلیس هنگ‌کنگ اعلام کرد دزدان این طومار کاغذی باریک را که حدوداً سه متر بلند داشته از وسط بریده‌اند ظاهراً چون نشان دادنش به‌مشتری دشوار بوده است. سارقانی که ماه گذشته این طومار را از خانهٔ یک مجموعه‌دار ربوده بودند، آن را به قیمت ناچیزی در بازار آب کرده بودند.

این طومار شامل بندهایی از شعر است که بنیانگذار جمهوری خلق چین با قلم خود خوشنویسی کرده است. صاحب اصلی طومار مدعی است که این اثر ۲۳۰ میلیون پوند می‌ارزد و دو نیمه شدنش قطعاً از قیمت آن می‌کاهد.

این طومار فقط بخشی از اشیایی است که در این سرقت کلان ربوده شده. در مجموعهٔ اموال مسروقه مهرهای قدیمی، ‌سکه‌های مسی و نیز دیگر قطعات خوشنویسی‌شده به خط مائو نیز بوده که در مجموع حدود ۵۰۰ میلیون پوند ارزش دارند.

سارقان طومار نصف شده را به ۵۰ پوند به مجموعه‌داری که فکر می‌کرده این اثر تقلبی است می‌فروشند، اما وی وقتی آگهی پلیس را دربارهٔ این سرقت می‌بیند، طومار را تحویل مأموران می‌دهد.

تا این جای کار یک مال‌خر و یک فرد مظنون به سرقت، در جریان عملیات پلیس هنگ‌کنگ بازداشت شده‌اند اما از دو مظنون دیگر هنوز خبری نیست.

در سال ۲۰۱۹ نامه‌ای خوشنویسی‌شده با امضای مائو تسه‌تونگ به قیمت ۵۱۹ میلیون پوند در حراجی ساتبی لندن فروش رفت.

منبع: یورونیوز

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها