شاخص پوسیدگی دندان در مازندران کاهش یافت

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت دهان و دندان در استان، گفت: شاخص پوسیدگی دندان در مازندران کاهش یافت.

شاخص پوسیدگی دندان در مازندران کاهش یافت

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم، از ساری، حسین رنجبران عصر امروز در حاشیه بازدید از مرکز تجمیعی خدمات دندانپزشکی قریشی ساری، اظهار داشت: در این بازدید از نزدیک در جریان روند اجرای طرح تحول سلامت دهان و دندان به گروه‌های هدف و در معرض خطر قرار گرفته ایم.

وی با بیان اینکه در سه سال گذشته دانشگاه‌ علوم پزشکی مازندران در حوزه سلامت دهان و دندان خدمات مؤثر ی انجام داده است، افزود: موضوع پیشگیری از ایجاد پوسیدگی با استفاده از وارنیش فلوراید برای گروه هدف دانش‌آموزی در طرح تحول سلامت دهان یکی از آن خدمات بوده که شاخص پوسیدگی دندان در استان مازندران را از 2.9 به 1.8 درصد کاهش داده است.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه یکی از مشکلات جدی ما در حوزه سلامت کشور، بخش دهان و دندان است، گفت: عواملی چون هزینه‌های سنگین دندانپزشکی، مسیر طولانی تا شهر و نوبت‌های بلند مدت کلنیک‌های دندانپزشکی از دلایلی بوده که مردم مناطق محروم برای ترمیم دندان‌های خراب خودشان اقدامی نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار در تاریخ نظام سلامت کشور، خدمات دندانپزشکی در بخش دولتی به صورت رایگان به مردم مناطق محروم ارائه می‌شود، گفت: طرح کلینیک سیار دندانپزشکی در مازندران در قالب دو واحد سیار با حضور یک دندانپزشک، یک دستیار و یک راننده با تمام تجهیزات دندانپزشکی در راستای اجرای طرح تحول سلامت و دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی و درمانی با هدف ارتقای سلامت دهان و دندان در مناطق محروم و حاشیه شهرهای زیر 20 هزار نفر استان مشغول فعالیت هستند.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها