افزایش آمار مرگ و میر بیماری‌های غیرواگیر در مازندران نگران کننده است

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا با تاکید بر توجه ویژه به اصل پیشگیری در استفاده از مواد غذایی، گفت: افزایش آمار مرگ و میر بیماری‌های غیرواگیر در مازندران نگران کننده است.

افزایش آمار مرگ و میر بیماری‌های غیرواگیر در مازندران نگران کننده است

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم، از نکا ، علی‌رضا خانجانی عصر امروز در دیدار رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نکا اظهار داشت: متاسفانه شعار ورزش همگانی را می‌دهیم ولی خودمان به آن عمل نمی‌کنیم و بارها در جلسات عنوان شد تا کارکنان بیشتر به سمت ورزش همگانی در کار بروند ولی متاسفانه محقق نشده است.

وی افزود: 70 درصد مردم به دلیل بیماری‌های غیر واگیردار شامل دیابت، فشار خون، قلب و عروق، سکته‌های مغزی و خودکشی جان خود را از دست می‌دهند که قابل پیشگیری است و بخواهیم پیشگیری نکنیم طبق آمار تا 10 سال آینده این آمار به 80 درصد می‌رسد.

خانجانی گفت: از شهردار و شورای اسلامی شهر تقاضا داریم جهت ایجاد جاده سلامت در شهرستان در منطقه کوهسارکنده جدی باشند تا بتوانیم با کمک مجموعه شهرستانی جهت سلامت و ورزش مردم این فضا را ایجاد کنیم.

وی در رابطه با سکته گفت: متاسفانه کم تحرکی، تغذیه، سیگار و حتی فضای مجازی سن سکته را به سی سال رسانده است و باید برنامه‌ریزی شود با هماهنگی بیشتر برای ارتقا شاخص سلامت مردم تلاش کنیم.

مجتبی رضایی، رئیس اداره ورزش و جوانان نکا نیز با تقدیر از مجموعه شبکه بهداشت و درمان نکا به دلیل همکاری در برگزاری مسابقات و همایش‌های ورزشی، ایجاد جلسات بین این دو اداره و برنامه‌ریزی بیشتر جهت سلامت در بخش شهرستانی را با هماهنگی فرمانداری و دستگاهای دیگر ضروری دانست.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها