انتقاد معاون دفتر روحانی از قالیباف برای کوچک شمردن پروتکل‌های بهداشتی

معاون دفتر رئیس‌جمهوری در واکنش به حضور رئیس مجلس در بخش کرونای یکی از بیمارستان‌های تهران گفت: کوچک شمردن پروتکل‌ها با هر انگیزه‌ای، عادی‌سازی نقض آنهاست.

انتقاد معاون دفتر روحانی از قالیباف برای کوچک شمردن پروتکل‌های بهداشتی

علیرضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهوری در واکنش به حضور رئیس مجلس در بخش کرونای یکی از بیمارستان‌های تهران در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت:

«‏ستاد ملی ‎کرونا، توصیه‌ها و پروتکل‌های روشنی برای مقامات ارشد نظام تدوین و ابلاغ کرده است؛ پروتکل‌هایی که هم مانع از ایجاد اختلال در اداره‌ی امور کشور در شرایط ‎بحران می‌شود و هم از عادی‌سازی تجمعات و انتقال پیام غلط به جامعه جلوگیری می‌کند.

توصیه‌هایی که حتی مقام معظم رهبری هم خود را ملزم به رعایت آنها می‌دانند و سبب تغییرات گسترده در برنامه‌های ایشان شده است. هیچ مصلحتی حتی برگزاری آیین‌های مذهبی هم سبب نشد که مقام رهبری، توصیه‌ها را نقض کنند.

‏اصرار دیگر مقامات بر نادیده گرفتن پروتکل‌ها و تاکید بر ایجاد تمایز، چه انگیزه‌ای می‌تواند داشته باشد؟

‏کنترل شیوع ویروس، منوط به رعایت دستورالعمل‌های نهادهای تخصصی است و همه‌ی سطوح حاکمیت می‌بایست در شرایط کنونی، پیشتاز رعایت توصیه‌ی نهاد تخصصی باشند. کوچک شمردن پروتکل‌ها با هر انگیزه‌ای، عادی‌سازی نقض آنهاست.

خارج از فضای قطبی و احساسی، این التزام و اعتقاد به رعایت پروتکل‌هاست که مقامات را با مردم هم‌تراز می‌کند و اتفاقا نقض پروتکل‌هاست که می‌تواند تصویری از فرادستی مقامات به افکار عمومی ارائه دهد؛ ‏این نه یک بحث سیاسی و تبلیغاتی است و نه مجالی برای طعنه و کنایه. نقض پروتکل‌ها، پیامی خطرناک برای سلامت عمومی است.

در دشواری‌های کنونی و همزمانی ‎تحریم و بحران ‎کرونا، انتظار هر نقد و اعتراضی می‌رود جز گلایه از رعایت پروتکل‌ها. دغدغه‌های تبلیغاتی و برندسازی‌های شخصی را آنقدر فربه نکنیم که از دغدغه‌ی سلامت عمومی هم پیشی بگیرد.

حضور در بخش بیماران بدحال و به همراه بردن خبرنگار و دوربین نه ایستادن در کنار مردم که بی‌اهمیت کردن سلامت مردم است.»

شامگاه دوشنبه برخی رسانه‌ها اعلام کردند جلسه سران قوا قرار بود ظهر سه‌شنبه به میزبانی محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در ساختمان بهارستان برگزار شود به درخواست رئیس جمهوری و به دلیل حضور رئیس مجلس در بین بیماران کرونایی طی روزهای گذشته لغو شده است.

رئیس مجلس ظهر دوشنبه بازدید سرزده‌ای از بخش‌های مختلف مجتمع بیمارستان امام خمینی (ره) انجام داد و در بخش ICU کرونایی این بیمارستان حضور یافت و با بیماران گفت‌وگو کرد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • راوی
    0

    برو بابا خدا پدرتو بیامرزه برو جیره ات رابگیر مزخرف نگو مگه نمیگه جنگه فرمانده عافیت طلب لا اقل لالمونی بگیره وهی از تو پستو لکچر نده......

  • سعید
    0

    درود بر قالیباف مجاهد وانقلابی .ننگ بر تن پرور ها وترسوها وحسودان

  • کاربر ناشناس
    0

    هرکسی مرده وشجاعت داره نیم ساعت لباس مدافعان سلامت رابپوشاند مردعمله نه شعارمفت

  • کاربر ناشناس
    0

    واقعا که مملکت رو از توی خونه که نمی شه چرخوند وقتی که قراره دکتر و پرستار تو بیمارستان باشه و مردم عادی سر کار باشن و بچه های مردم تو مدرسه اونوقت چرا دولتمردا بشینن تو خونه . مدیر جهادی بودید الان مملکت این وضعش نبود خودتون کاری نمی کنید سنگ جلو پای دیگران هم نشید

  • کاربر ناشناس
    0

    فعلا پول وزارت بهداشت رو بهشون بدید بعد دم از رعایت پروتکل بزنید

  • کاربر ناشناس
    0

    لطفا دم از رهبری نزنید اگر شما حرف رهبری رو گوش می دادید که وضعمون این نبود . وقتی می گن جوانها بیان سر کار های اجرایی برا همین موقع است که مملکت معطل مدیران با کهولت سن و بیمار نشه

  • نصرت الله دانشمند
    0

    نکنه شماهم جزو مقامات ارشدنظام هستی ومانمی دونستیم.!!.....اگه هستی که هیچ ولی اگه نیستی چراازطرف رئیست یه بارنرفتی بیمارستان یه احوالی ازکادردرمان بپرسی...

  • کاربر ناشناس
    0

    اگرجرات ومرد انگی داری بیست دقیقه لباس پزشکان وپرستاران رابپوش وبعدحرفت قبول

  • محمد
    0

    ظاهرابعضی هامعنی شجاعت ووسط میدون بودن راهنوزنمیدونن فرض کن یه جایی آتش گرفته وعوامل آتشنشانی درحال خاموش کردن آتش هستن ویک مسئول برای اینکه نشون بده به فکرمردمه عافیت طلب نیست بره وسط آتش نشانها وهی خودش لای دست وپای آتشنشانها بزنه وخودش هم آتش بگیره یا آسیب ببینه یاسیل شدیدی درحال تخریبه مسئولی بره وسط سیل خروشان برای اینکه نشون بده چقدرفکرمردمه ویه انسان شجاع ونترسه همه مردم دراولین نگاه متوجه جنبه تبلیغاتی بودن این دست کارها میشن ونتیجه منفی داره .

  • عبدالله خدابنده
    0

    به من بگو از کجا نان می خوری تا بگم تو چکاره ای!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها