ارائه خدمات غیر‌حضوری به مستأجران آستان قدس رضوی

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی گفت: در راستای تکریم ارباب رجوع و به منظور تسهیل سازی روند خدمات‌دهی، معاونت املاک و اراضی آستان قدس رضوی خدمات خود را به صورت غیر حضوری به مستأجران ارائه می‌دهد.

ارائه خدمات غیر‌حضوری به مستأجران آستان قدس رضوی

به گزارش خبر فوری از مشهدمقدس ، به‌نقل از آستان‌نیوز ، غلامرضا رحمتی‌زاده اظهار داشت: به‌عنوان یکی از پُر مراجعه‌ترین حوزه‌های خدمات تخصصی در این آستان مقدس، همه روزه در سراسر کشور پذیرای صدها نفر از مستأجرینی هستیم که به منظور دریافت خدمت به ادارات تابعه این معاونت مراجعه می‌کنند.

وی افزود: ارائه خدمت به‌صورت الکترونیکی می‌تواند سبب ارائه خدمات به‌صورت آسان و شفاف‌سازی عملکرد را به دنبال داشته باشد. درهمین راستا، حدود یک سال است که مدیریت املاک و اراضی آستان قدس رضوی در شهر مشهد‌مقدس اقدام به راه‌اندازی دفتر پیش‌خوان خدمت در این مدیریت کرده که این مهم سبب تسهیل شدن ارائه خدمات به مستاجرین شده است.

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی اذعان کرد: در جلساتی که سال گذشته به‌منظور هم‌اندیشی و کارشناسی با کانون سردفتران اسناد رسمی خراسان‌رضوی و نمایندگان اداره‌کل ثبت اسناد و املاک خراسان‌رضوی برگزار شد، بر لزوم ایجاد سامانه ارائه خدمات غیرحضوری مستأجرین در بستر وب تاکید شد.

رحمتی‌زاده با بیان اینکه فرایند طراحی این سامانه و الکترونیکی شدن فرایندها به مراحل نهایی رسیده است، اظهار کرد: بر مبنای این سامانه بخش عظیمی از درخواست‌های مستأجرین خصوصاً تجدید اجاره و انتقال، از طریق مراجعه مستقیم مستاجرین به دفتر اسناد رسمی و ثبت درخواست آن از طریق این سامانه مبتنی بر وب انجام می‌شود و بخش عظیمی از مراجعات حضوری مستأجرین حذف می‌شود.

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی اضافه کرد: همراه با اجرای این طرح به زودی معاونت املاک و اراضی و مدیریت‌های تابع این معاونت از چهارراه شهدا به میدان بوعلی مشهد انتقال و با متمرکز شدن همه مدیریت‌های تابع معاونت در یک مکان، بخش عظیمی از دغدغه مردم و مستأجرین در امکان دسترسی روان و بدون ترافیک به ادارات و دریافت خدمت حل خواهد کرد.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها