شهرداری تهران با استناد به رأی محاکم قضایی ملزم به تحویل منطقه دانش به شهرقدس است

رئیس شورای شهرستان قدس گفت: شهرداری تهران با استناد به رأی محاکم قضایی ملزم به تحویل منطقه دانش در راستای جلب رضایت شهروندان محل و تسریع در ارائه خدمات است

شهرداری تهران با استناد به رأی محاکم قضایی ملزم به تحویل منطقه دانش به شهرقدس است

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم، حسین چناقچی در شهرقدس اظهار داشت: شهرک دانش در حریم استحفاظی شهرستان قدس واقع‌ شده و از سویی دیگر در سال 1393 و طبق رأی دیوان عدالت اداری مدیریت این منطقه به شهرستان قدس واگذار شده است.

وی افزود: در همین راستا اجرای همه برنامه‌های مختلف و خدماتی به شهرک دانش و روستاهای زرنان بالا و پایین‌بر عهده شهرستان قدس است، اما منافع و مالیات و ارزش‌افزوده حاصل از کارخانه‌های و صنایع مختلف تولیدی مستقر در منطقه دانش به‌حساب شهرداری منطقه 18 واریز می‌شود.

رئیس شورای شهرستان قدس ادامه داد: در حال حاضر نیز به دنبال ایجاد دهیاری در این منطقه هستیم تا مردم از سردرگمی نجات یافته و ارائه خدمات به‌صورت مستقیم صورت پذیرد.

چناقچی با اشاره به فعالیت شهرداری تهران بیان کرد: شهرداری تهران با استناد به رأی محاکم قضایی ملزم به تحویل منطقه دانش در راستای جلب رضایت شهروندان محل و تسریع در ارائه خدمات است و خودداری و مقاومت آن‌ها موجب تضییع حقوق شهروندان ساکن در دانش شده است.

وی عدم صدور مجوز ساخت‌وساز را به‌ عنوان یکی دیگر از مشکلات این شهرک بیان کرد و گفت: با توجه به دوگانگی مدیریت در این منطقه، اکثر شهروندان حاضر در این محل جهت دریافت پروانه ساخت و سایر اقدامات خدماتی خود به بخشداری بخش مرکزی قدس مراجعه می‌کنند.

رئیس شورای شهرستان قدس خاطرنشان کرد: خوشبختانه اعضای شورای دوره چهارم و سایر مسئولان شهرستان نیز در راستای احقاق حق شهروندان و اجرای حکم دیوان بر اساس قانون و نقشه تقسیمات کشوری تلاش‌های زیادی را انجام داده‌اند، اما دلیل شهرداری تهران مبنی بر حضور در دانش به جهت پیشگیری از ساخت‌وساز بی‌رویه منطقی نیست.

چناقچی با تأکید بر اینکه ما به دنبال اجرای حکم قانونی هستیم تصریح کرد: تقسیمات صورت گرفته در سال 1388 به استناد هیئت‌وزیران انجام‌شده و شهرستان قدس از شهریار جدا شده و این محدوده و حوزه جغرافیایی بر اساس نظر هیئت وزیران مشخص شده و همه موظف هستیم به حکم قانون احترام بگذاریم.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها