بیش از ۱۳۶ هزار راس دام در شهرستان کلاله واکسینه و مایه‌کوبی شد

بیش از ۱۳۶ هزار راس دام در شهرستان کلاله واکسینه و مایه‌کوبی شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم فرهاد تکه عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به پایان عملیات مایه کوبی گوسفند و بز برعلیه بیماری تب برفکی در شهرستان کلاله اظهار داشت: عملیات مایه کوبی جمعیت گوسفند و بز شهرستان کلاله علیه بیماری تب برفکی از 23 آبان 95 آغاز شده است.

وی افزود: با پوشش 99 درصدی جمعیت گوسفند و بز شهرستان کلاله توسط کارکنان دامپزشکی شهرستان کلاله به صورت رایگان واکسینه شده است.

رئیس دامپزشکی شهرستان کلاله تصریح کرد: طرح واکسیناسیون رایگان تب برفکی در جمعیت دام‌های سبک همزمان در سراسر کشور به اجرا درآمد و در شهرستان کلاله این طرح در 137 واحد روستائی و مراتع عشایری اجرا شد.

تکه اظهار کرد: در این طرح 136 هزار و 1136 رأس دام سبک در شهرستان کلاله علیه این بیماری واکسینه شدند.

وی درباره بیماری تب برفکی گفت: بیماری تب برفکی از بیماری‌های ویروسی دام بوده و فوق العاده واگیر است که می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری به صنعت دام کشور وارد کند.

رئیس دامپزشکی شهرستان کلاله با اشاره به توصیه‌هایی درباره بیماری دام تب برفکی به دامداران اظهار کرد: دامداران در طرح‌های واکسیناسیون با دامپزشکی همکاری‌های لازم را داشته باشند و اگر موردی از بیماری تب برفکی داشتند با تلفن دامپزشکی تماس بگیرند تا در صورت مشاهده مورد بیماری اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: طرح تب برفکی گوسفندی در سطح روستاها با اکیپ بخش خصوصی به صورت رایگان انجام شده است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها