بررسی حاشیه های مجلس در گفتگو با عضو کمیسیون عمران

۱۵ روز قبل از حواشی دنا پلاس، طرح تحقیق و تفحص از خودروسازان را ارائه کردیم/ برای دنا پلاس به مجلس نیامده‌ام/ در بازار پرغصه خودرو، مردم و قطعه‌سازان داخلی ناراضی هستند/ 2میلیون و پانصد هزار خانه خالی داریم

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درخصوص حواشی دناپلاس گفت: چندروز قبل از شروع ماجرا در توییتی اعلام کردم که سراغ تحقیق از خودروسازان خواهیم رفت.

۱۵ روز قبل از حواشی دنا پلاس، طرح تحقیق و تفحص از خودروسازان را ارائه کردیم/ برای دنا پلاس به مجلس نیامده‌ام/ در بازار پرغصه خودرو، مردم و قطعه‌سازان داخلی ناراضی هستند/ 2میلیون و پانصد هزار خانه خالی داریم

مجتبی یوسفی در گفتگو با خبر فوری به مصاحبه‌اش با رادیو ایران اشاره و اظهار کرد: در مصاحبه با رادیو ایران گفتم که به دلیل ورود به حوزه خودروسازان به سیاسی‌کاری و حواشی مشابه متهم خواهیم شد.

وی که در دفتر خبر فوری حضور یافته بود، خاطرنشان کرد: باید به خاطر وضعیت بد اقتصادی و کوچک‌شدن سفره‌ها به دلیل سیاست‌های غلط دولت، از مردم عذرخواهی کنیم.

سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های مهم کشاورزان و فعالین این بخش به تعیین نرخ خرید محصولات اساسی کشاورزی به خصوص گندم است، افزود: طرح دوفوریتی تعیین قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی در صحن علنی مجلس با ۲۰۷ رای موافق به تصویب رسید.

وی با اشاره به اینکه عکس العمل کشاورزان و فعالان این بخش بسیار مثبت بوده است، ابراز کرد: این موضوع یکی از دغدغه های کشاورزان در طول سالیان گذشته بوده که با همت نمایندگان مجلس برای همیشه تعیین تکلیف شد.

این نماینده مجلس درخصوص طرح دوفوریتی جهش تولید و رونق مسکن ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده بررسی طرح دو فوریتی جهش تولید و رونق مسکن با حضور کارشناسان مربوطه در دستور کار اعضای کمیسیون عمران قرار دارد.

وی با بیان اینکه مسکن تابعی از از عرضه و تقاضا است، افزود: در سال‌های گذشته مسکن متناسب با نیاز کشور عرضه و تولید نشده و همین امر به وضعیت کنونی بازار مسکن منجر شده است؛ تقاضای خیل عظیمی از مردم موضوع مسکن است و در بهترین شرایط ما 300 هزار واحد مسکونی در کشور تولید می‌کنیم در حالیکه نیاز کشور بر اساس برآورد کارشناسان بیش از 900 هزار واحد است.

عضو کمیسیون عمران درباره این طرح گفت: طرح جهش تولید و تأمین مسکن جهت مدیریت زمین، پرداخت تسهیلات بانکی با سود کم، عرضه مصالح ساختمانی ارزان قیمت را دنبال می‌کند.

یوسفی در پاسخ به این سوال که با اجرای طرح دوفوریتی «جهش تولید و تأمین مسکن» موافق هستید یا خیر گفت:«با توجه به اینکه یکی از دغدغه‌های مجلس یازدهم این بود که اولویت‌های مردم را مورد بررسی قرار دهد و قانونگذاری و ریل‌گذاری کند یکی از اولویت‌های مهم موضوع مسکن بوده است به همین دلیل این طرح در دستور کار قرار گرفت.»

وی با بیان اینکه مسکن جایی برای زیستن و آرامش مردم است و نباید در آن استرس روحی داشته و این دغدغه را داشته باشند که سال آینده می‌توانند جایی را رهن و اجاره کنند یا خیر، خاطرنشان کرد:‌ « مشکلاتی که در بازار مسکن وجود دارد باعث ایجاد مشکلاتی برای مستاجران که حدودا 6 و نیم میلیون نفر شده است؛ این مشکل به خصوص قشر ضعیف و محروم جامعه بیشتر است.»

یوسفی خاطرنشان کرد:‌ « نکته مهم دیگر بحث صنعت مسکن است که اگر رونق در مسکن اتفاق بیفتد، می‌تواند به عنوان بحث پیشران و مولد در اقتصاد تاثیرگذار باشد و این رونق بازار مسکن می‌تواند باعث ایجاد 200 نوع شغل مرتبط با مسکن در کشور شود. بنابراین یکی از مولفه‌های جهش اقتصادی رونق بازار مسکن خواهد بود که باید اتفاق بیفتد.»

گفتگوی کامل و صریح نماینده مجلس شورای اسلامی را در ادامه ببینید:

71

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • امیر
    0

    برادر، اوضاع مملکت خرابتر از این حرفاست که با تحقیق و تفحص حل بشه..

  • مهدی
    0

    برادر از خودرو سازان چه خبر

  • دنيا
    0

    سلام .خودرو =ماشين دادن تحقيق نكنيد. اولاً هم حق با شماست و هم حق بيشتري با خودروساز / ولي نگاهي به نمايندگي ها كنيد شاهد بودم از گاوداري تا لباس و توليد ماسك ووو تغيير كردن و ميليارها تومان هدر رفته . از خودرو ساز زماني تحقيق مي شه كه خودرو بسازه نه الان كه هزينه تحقيق و تفحص شايد بدهيد خودروساز و قطعه ساز كمي از مشكلات حل شه . ثانياً آيا عزيزان ميدانيد هزينه تحقيق و تفحص چند صد ميليارد تومان مي شود . بسيار هزينه بر است در حد بودجه . پس دنا را بگير حالشو ببر نماينده . حداقل حقوق شام و نهار توپ داريد شكمي از غزا دربياريد چون سفر غذاي نماينده ها توپ و توپ. شايد در حد پادشاه عربستان

    نظرات شما -
    • اواره
      0

      چه جالب مجلس میخواهد ازدولت تفحص کند!؟مثل اینه که که دزد خودش را جستجو کنه که چی دزدیده ادامه بدید فعلا که ما مردم مثل مردهای متحرک شده ایم من میترسم آخرش این مسعولین بریزن توخیابون وما مردم رابه جرم بی غیرتی وبی عرضگی عوض کنن

  • ا.فدایی
    0

    این نماینده محترم ادم درستی است.چرا برخی کاربران عزیز هر چیز را به استهزا میگیرند.سیاسی کاری بس نیست.اگه کسی انصاف داشته باشه نباید باید هر ایرانی درستکرداری رامایوس کند.

  • کواکب
    0

    تحقیق وتفحص را ارایه دادید ..دیگه.خودشان زحمت کشیدند دنا پلاس را دادند .ما هم کوتاه آمدید

  • علی عباسی
    0

    تحقیق تفحص بعداز اعطای دنا پلاس منتفی گشت روز از نو روزی ازنو

  • کاربر ناشناس
    0

    احسنت به این نماینده !شعار روز اول و فراموش نکردن! قابل تحسینه. گرچه مانند ایشان کم نیستن.

    نظرات شما -
    • اواره
      0

      این درخت کلا ریشهایش پوسیده وبه جای برگ فسادورانت واختلاس‌ وجاه طلبی میدهد کلا باید این درخت را قطع کرد

  • سندباد
    0

    حالا همینجوری دنا را که داری می گیری به تحقیقات هم ادامه بده....ول بدون که گشتم نبود نگرد نیست

  • پرتوی
    0

    ما را به رخت و چوب شبانی فریفته اند ........

  • احمد
    0

    اینجا اخر دنیاس. هرکی هرکی که میگن این مملکته

  • اواره
    0

    ای کاش ما مردم یکم شعورپیدامیکردیم وبعدازچهل سال دروغ گویی وبی عرضگی ودزدیهای شما دیگه پای هیچ صندوق رای نرویم.شما تا انتخاب نشدهاید میخواهید فساد راازبین ببریدوفلان شهر را گاز بدهید ریسجمهورراعوض کنید و آقازادهها رامحاکمه کنید‌.بعدکه رفتید جاتون قلاشدفکراین که بعداز ۴سال چندملیارد به جیب بزنید دیگه اجازه فکرکردن به هیچ رابهتون نمیده.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها