ابلاغ 200 میلیارد تومان بودجه برای احیای دریاچه ارومیه

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: مبلغ 200 میلیارد تومان از محل بودجه 10 و 12 برای پروژه احیای دریاچه ارومیه ابلاغ شد.

ابلاغ 200 میلیارد تومان بودجه برای احیای دریاچه ارومیه

به گزارش خبر فوری به نقل از فارس، سید هادی بهادری امروز در ارومیه با اشاره به ابلاغ مبلغ 200 میلیارد تومان از محل بودجه 10 و 12 برای پروژه احیای دریاچه ارومیه اظهار کرد: از این مبلغ 22 میلیارد تومان برای لایروبی رودخانه‌های نازلو، شهرچای، باراندوز، سیمینه و گدارچای مهاباد پیش‌بینی شده است.

وی از اختصاص مبلغ 15 میلیارد تومان به سازمان جنگل‌ها و مراتع خبر داد و تصریح کرد: این مبلغ نیز صرف طرح‌های مقابله با ریزگردها می‌شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس افزود: از سوی دیگر 10 میلیارد تومان برای تجهیز شبکه‌های اندازه‌گیری و 10 میلیارد تومان دیگر برای تأسیسات فاضلاب شهر در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: همچنین مرمت و بازسازی تأسیسات آبی به مبلغ 19 میلیارد تومان نیز توسط سازمان آب‌منطقه‌ای استان پیش‌بینی شده است.

بهادری گفت: از مجموع مبلغ ابلاغی 200 میلیارد تومان برای احیای دریاچه ارومیه، 11 میلیارد تومان نیز برای دهنه‌سازی انهار به ویژه در نازلوچای و باراندوزچای هزینه می‌شود.

وی اظهار کرد: علاوه بر آن 12 میلیارد تومان برای انتقال پساب تصفیه‌شده آذربایجان‌شرقی و 10 میلیارد تومان برای تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه در نظر گرفته شده است.

منبع: فارس

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها