۱۲ درصد زنجانی‌ها کارت هوشمند ملی ندارند

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان گفت: حدود ۱۲ درصد از مردم این استان فاقد کارت هوشمند ملی هستند.

۱۲ درصد زنجانی‌ها کارت هوشمند ملی ندارند

سیدعلی شفیعی اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح هوشمندسازی کارت ملی تاکنون ۷۴۴ هزار و ۶۲۴ کارت هوشمند برای متقاضیان استان زنجان صادر شده است. کارکرد کارت هوشمند ملی در سال گذشته، ۶۸ هزار و ۳۶۳ و در شهریورماه امسال ۵۰۰۱ مورد و نیز در شش ماهه اول امسال ۳۰ هزار و ۵۴۲ مورد بوده است.

وی با اشاره به فعالیت ۳۸ ایستگاه‌ کارت هوشمند ملی، افزود: حدود ۱۲ درصد از مردم این استان فاقد کارت هوشمند ملی هستند که باید هرچه سریع‌تر اقدام کنند. متقاضیان کارت هوشمند ملی می‌توانند به‌صورت اینترنتی با ورود به سامانه www. Ncr.ir پیش ثبت‌نام خود را انجام داده و پس از اخذ نوبت در مهلت مقرر به دفاتر پیشخوان تعیین شده مراجعه کنند.

این مسئول ادامه داد: کارت هوشمند ملی به‌عنوان مقدمه‌ای برای ورود به جامعه اطلاعاتی، می‌تواند موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت، مردم و بنگاه‌ها شود. با توجه به سیاست‌های عمومی مبنی بر دولت الکترونیک، سازمان ثبت‌احوال کشور با بهره‌گیری از همه توان عملیاتی خود، زمینه را برای صدور کارت‌های هوشمند برای افراد مشمول فراهم کرده است.

شفیعی تصریح کرد: با پیاده‌سازی طرح کارت هوشمند ملی، این امکان فراهم می‌شود که خدمات به روشی ساده، سریع و با کیفیت بالاتر به مردم ارائه شود. کارت هوشمند ملی با ارائه سه کاربرد اصلی شناسایی، تصدیق هویت و امضای دیجیتال، این امکان را فراهم می‌کند تا بتوان از کارت به‌عنوان یک ابزار چندکاره استفاده کرد و از وقوع جرائم و سوءاستفاده نیز جلوگیری می‌کند.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان، با بیان اینکه اگر کارت هوشمند ملی و شناسنامه فردی مفقود شد یا به سرقت رفت چه اقدامی باید انجام دهد، خاطرنشان کرد: فرد بایستی برای دریافت کارت هوشمند ملی المثنی به دفاتر ثبت‌احوال مراجعه کند، زیرا دفاتر پست و پیشخوان کارت هوشمند ملی المثنی صادر نخواهند کرد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • یک دانشجوی پسر خوشتیپ
    0

    کارت هوشمندا چرا صادر نمیشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها