آمبولانس تک نفره ای که پرواز می‌کند

مرکز خدمات اورژانس انگلیس در حال آزمایش یک جلیقه پروازی مجهز به موتور جت است که یک امدادگر می‌تواند با استفاده از آن خود را به سرعت به محل حادثه و بالای سر مصدوم برساند.

آمبولانس تک نفره ای که پرواز می‌کند

جلیقه مجهز به موتور جت که اولین بار در سال ۲۰۱۷ آن را دیدیم، شاید کمتر از آنچه فکر می‌کردیم دیوانه‌وار باشد. "ریچارد براونینگ" مخترع این جلیقه پروازی و شرکتش موسوم به "گرویتی اینداستریز"(Gravity Industries) نشان داده‌اند که این لباس برای رساندن کمک سریع پزشکی به مصدومان در مناطق دور افتاده می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

"براونینگ" در همکاری با سرویس آمبولانس هوایی "گرین نورث"(GNAAS) توانست در یک مانور تنها در ۹۰ ثانیه به یک مصدوم در یک مکان کوهستانی دور افتاده برسد.

هرچه یک امدادگر زودتر به یک مصدوم برسد، زودتر می‌تواند وضعیت وی را تثبیت کند تا بالگرد و پشتیبانی برسد.

"اندی ماوسون" مدیر عملیات GNAAS گفت: ما فکر می‌کنیم این فناوری می‌تواند تیم ما را قادر سازد خیلی سریع‌تر از گذشته به برخی بیماران برسند. در بسیاری از موارد، این موضوع رنج بیمار را کاهش می‌دهد و در بعضی موارد باعث نجات جان آنها خواهد شد.

این جلیقه پروازی از میکروجت‌های مجهز به سوخت جت یا گازوئیل استفاده می‌کند که روی بازوها و پشت خلبان سوار می‌شوند و یک صفحه نمایش "هاد" جلوی چشم خلبان قرار دارد که داده‌های اصلی مانند نیروی رانش و سوخت باقی مانده را به وی نشان می‌دهد.

"براونینگ" گفته است که خطر آتش سوزی در این جلیقه کم است، زیرا سوخت آن قابلیت انفجار ندارد و قابل اشتعال نیست و در صورت بروز خرابی مکانیکی، او نسبتاً نزدیک به زمین و در ارتفاع کم می‌ماند.

اگرچه این مانور موفقیت آمیز بود و فوق‌العاده جالب به نظر می‌رسید، اما ممکن است تا عملیاتی شدن این سرویس و مشاهده امدادگران پرواز کننده با جلیقه پروازی مدتی طول بکشد. این جلیقه فعلا بین پنج تا ۱۰ دقیقه قابلیت پرواز دارد و به آموزش بسیار تخصصی نیاز دارد و تناسب اندام و قدرت کافی خلبان را برای تحمل وزن توسط بازوهایش می‌طلبد.

این جلیقه‌ها ارزان قیمت نیستند، چرا که اخیراً "براونینگ" یکی از آنها را به قیمت ۳۴۰ هزار پوند(حدود ۴۳۸ هزار دلار) فروخته است.

با این حال این قیمت باز هم کسری از قیمت یک بالگرد است، ضمن اینکه هزینه‌های سوخت و نگهداری بالگرد را نیز باید در نظر گرفت و شرکت سازنده این جلیقه‌ها تلاش می‌کند تا آنها را ارزان‌تر و همچنین استفاده از آنها را راحت‌تر کند.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها