انتقاد معاون وزیر آموزش و پرورش از والدینی که فرزندان را به پارک می‌برند اما مدرسه نه

معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: متاسفانه می‌بینیم که والدین فرزندان خود را به بازار، پارک و مسافرت می‌برند، اما به مدرسه که در آن دقیق‌ترین پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود، نمی‌فرستند.

انتقاد معاون وزیر آموزش و پرورش از والدینی که فرزندان را به پارک می‌برند اما مدرسه نه

رضوان حکیم زاده با اشاره به رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در مدارس، اظهار کرد: نوه‌ای دارم که کلاس دوم دبستان است و او را به مدرسه می‌فرستم چراکه از رعایت موارد بهداشتی در مدارس اطمینان دارم.

وی با بیان اینکه در همه کشورهای دنیا مدارس بازگشایی شده و اتفاقا حضور دانش‌آموزان نیز به صورت اجباری است، افزود: آموزش دانش‌آموزان یک موضوع اساسی است؛ موضوع، آموزش‌هایی است که یک نسل را درگیر می‌کند و در آینده یک نسل موثر است.

حکیم زاده ادامه داد: دانش‌آموزان با حضور در مدرسه، سواد سلامت را یاد گرفته و می‌توانند سفیران سلامت در خانواده شده و باعث ترویج سلامت در بین جامعه شوند.

وی با بیان اینکه تعطیلی مدرسه پیامدهای جبران‌ناپذیری دارد، افزود: طبق گزارش‌های یونسکو و سازمان بهداشت جهانی، عدم حضور در مدارس آسیب‌های جدی بر روی سلامت روان دانش‌آموزان می‌گذارد.

معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: از رسانه‌های داخلی انتظار داریم با رصد روندهای جهانی و رسانه‌های جهان دغدغه خانواده‌ها را کاهش دهند تا فرزندانشان با رعایت پروتکل‌ها در مدارس حضور پیدا کنند.

حکیم‌زاده بیان کرد: خط رسانه‌ای جهانی که خانواده‌ها را در ایران برای عدم حضور فرزندانشان در مدارس تشویق می‌کند، در کشورهایی است که آمار تلفات کرونا در آن‌ها بسیار بیشتر از ایران است، اما بازگشایی مدارس در آن‌ها بسیار زودتر اتفاق افتاده است.

وی افزود: در تثبیت و تعمیق فرایند یاددهی و یادگیری می‌توان از شیوه‌های یادگیری معکوس، فیلم‌های بارگذاری شده توسط معلمان در شبکه شاد و تلویزیون استفاده کرد.

معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تربیت تنها در مدرسه اتفاق می‌افتد چراکه فناوری‌های نوین تنها می‌توانند مفاهیم درسی را به خوبی منتقل کنند، اما از انتقال مهارت‌های عاطفی بین معلم و دانش‌آموزان ناتوان هستند.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    این چه توجیه مسخره ای ست که میکنید.فضای پارک چه ربطی به مدرسه دارد. اولا که فضای پارک محیط باز است و اینکه بچه ها با کسی برخورد ندارند. بعد هم اینکه خود والدین کنار بچه ها هستندو مواظب هستند . اما مدرسه فضایی بسته هست و اولیا بالا سر بچه ها نیستند که ببینند که بچه ها چطوری رفتار میکنند. ما چقدر بدبختیم که شما سبک مغزها کشور را اداره میکنید.

    نظرات شما -
    • فرزند پاک ایران آریایی
      0

      شما ناراحت نشو اینا همشون مثل همند فقط ادعا،وراجی و خودشونو از مردم طلبکار میگیرن/// خودش تهران تو وزارتخونه خسبیده نمیاد بره چندتا منطقه محروم بازدید کنه ببینه مدیرای مدرسه ش بخاطر نبود بودجه امکان پرداخت قبوض مصرفیشونو ندارند چه برسه به اینکه بخواهند مواد ضد عفونی بخرند.

  • بی نام
    0

    من الان دقیقا ۷ ماه است که بچم رو پارک نبردم حتی پیاده روی توی خیابون هم نبردم چرا اون رو باید ببرم مدرسه.جنابعالی خودت هم همراه نوه گرامیتون چند وقت برید مدرسه هم اوضاع رو از نزدیک ببینید هم اینکه چند کلاس سواد یاد بگیری، هر چی آدم بی سواد هست شدند وزیر کشور!!!در ضمن توی بیشتر کشورهای دنیا حضور بچه ها یا اختیاری است و یا اینکه کرونا رو کنترل کردن توی ایران به نظر شما کنترل شده!!!!چرا همش حرف الکی میزنی آخه مرد یک مقدار فکر کن آخه چرا ما شدیم موش آزمایشگاهی کشورهای دیگه در ضمن آقای وزیر مطمئن باش اگر توی ایران حضور بچه ها را اجباری میکردید نصف جمعیت بچشون رو نمی فرستادند روشن شد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها