مدارس استان زنجان با کمبود امام جماعت روبه‌رو هستند

معاون آموزش و پرورش استان زنجان گفت: مدارس استان زنجان با کمبود امام جماعت روبه‌رو هستند.

مدارس استان زنجان با کمبود امام جماعت روبه‌رو هستند

به گزار خبر فوری به نقل از تسیم، محمود عباسی در زنجان به کمبود امام جماعت در مدارس اشاره و اظهار داشت: فقط در 700 مدرسه در سطح استان نماز جماعات برگزار می‌شود.

وی افزود: از این تعداد مدارسی که نماز جماعت برگزار می‌شود فقط در 300 مدرسه طلبه‌ها پیش نماز هستند و در 400 مدرسه دیگر افراد فرهنگی بدون هیچ حقوق اضافه‌ای پیش نماز هستند.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه مشکل کمبود اعتبار برای طلبه‌ها مشکل کشوری است و فقط مختص استان زنجان نیست، تصریح کرد: پرداخت حقوق به طلبه‌ها برای خواندن نماز جماعات در مدارس به اعتباری بیشتری نیازمند است اگر چه حقوق هر طلبه ماهانه 100 هزار تومان است ولی به خاطر تعداد زیاد مدارس ماهانه نیاز به اعتبار 20 میلیارد ریال اعتبار دارد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش بسیار تمایل دارد وظیفه برگزاری نماز جماعات و روحانیون را به سازمان تبلیغات واگذار کند، ابراز کرد: سازمان تبلیغات می‌تواند از طریق بودجه متمرکز اعتبار برگزاری نماز جماعات و روحاینون را حل کند.

عباسی از مشکل جدید در برگزاری نماز جماعات در مدارس استان زنجان خبر داد و خاطرنشان کرد: در استان زنجان با کمبود روحانیون سطح دو برای خواندن نماز جماعت در مدارس روبه‌رو هستیم.

نبود نمازخانه در برخی مدارس

وی با بیان اینکه در برخی از مدارس استان زنجان به علت نبود نمازخانه نماز برگزار نمی‌شود، عنوان کرد: آموزش و پرورش استان زنجان سعی کرده است نماز جماعت را در مدارسی که شرایط نماز را دارد نماز جماعت را برگزار کند و حتی در حال حاضر که با کمبود پیش نماز روحانی مواجه هستیم ولی از همکاران فرهنگی برای این کار استفاده کرده‌ایم.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان یکی از دلایل برگزار نشدن نماز در تمامی مدارس استان را وجود مدارس دوره ابتدایی و شرایط سنی دانش‌آموزان عنوان کرد و افزود: در این مدارس سعی می‌شود آداب وضو گرفتن و نماز به دانش‌آموزان آموخته شود.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها