جدیدترین موتورسیکلت هوندا چه ویژگی خاصی دارد؟

جدیدترین مورسیکلت هوندا مدل ۲۰۲۱ CBR۶۰۰RR از طراحی بسیار جذابی برخوردار است که اصلی‌ترین تغییر آن در بخش چراغ‌های جلویی است.

جدیدترین موتورسیکلت هوندا چه ویژگی خاصی دارد؟

هوندا در ۲۱ آگوست به طور رسمی از ۲۰۲۱ CBR۶۰۰RR رونمایی می‌کند. کلاس سوپر اسپرت ۶۰۰ سی سی زمانی بیشترین رقابت را در بین چهار تولید کننده بزرگ ژاپنی داشت.

ترکیبی از تغییر مد‌ها و قوانین آلایندگی باعث شده موتورسازان به فکر تولید موتوری مناسب باشند و این تولید همیشه سختگیرانه پیش رفته است با توجه به این نکته، بدست آوردن یک موتورسیکلت ۶۰۰، چهار کاره و به اندازه کافی تمیز و منطبق با قوانین بین المللی یک تجارت گران قیمت است.

گفتنی است که افزایش هزینه ها باعث می شود که موتورسیکلت ها از جذابیت کمتری برخوردار شوند، فروش را کاهش دهند و استهلاک سرمایه گذاری اولیه تحقیق و توسعه را دشوارتر کنند. این یک دور باطل است که به نظر می‌رسد شکستن آن غیرممکن است.

نتیجه این است که، در اروپا، CBR۶۰۰RR در سال ۲۰۱۷ دیگر به فروش نرفت چراکه قربانی محدودیت‌های انتشار یورو ۴ شد. با این حال، هوندا موتورسیکلت را برای بازار‌های دیگر، از جمله ایالات، در تولید نگه داشته و تصمیم گرفته است که یک نسخه جدید - پاک سازی میزان انتشار گاز‌های گلخانه‌ای به اندازه کافی برای نگه داشتن موتورسیکلت در بازار در مناطقی از جمله ژاپن - ارزش این هزینه را دارد.

///

در حال حاضر هوندا جزئیات زیادی درباره تغییرات CBR۶۰۰RR منتشر نکرده است، اما منابع ژاپنی می‌گویند مدل ۲۰۲۱ اکنون با محدودیت‌های یورو ۴ مطابقت دارد که فروش آن در اروپا حذف شد. برای آن قاره خیلی دیر است که اکنون به مقررات حتی دقیق‌تر یورو ۵ روی آورده است، اما این تغییر بدان معنی است که موتورسیکلت می‌تواند به بازار اصلی خود در ژاپن بازگردد، که دارای محدودیت انتشار بر اساس سطح یورو ۴ است.

انتظار می‌رود سایر کشور‌ها مانند استرالیا نیز موتورسیکلت جدید و همچنین آمریکای شمالی که نسل فعلی CBR۶۰۰RR در آن موجود است را دریافت کنند.

///

به نظر می‌رسد بیشتر تغییر در این موتورسیکلت به روز شده از طریق تغییر در منابع الکترونیکی باشد. اگرچه ممکن است اصلاحات داخلی وجود داشته باشد، اما از تصاویر منتشر شده توسط هوندا تاکنون مشخص شده است که عناصر مهم از جمله سیستم اگزوز نسبت به مدل فعلی بدون تغییر هستند.

لوله زیر صندلی که اکنون تغییر نداشته است. امضای CBR۶۰۰RR از زمانی که موتورسیکلت در سال ۲۰۰۳ برای اولین بار برچسب "RR" را به خود اختصاص داده است، باقی مانده است. خود واحد صندلی و چراغ عقب نیز منتقل می‌شوند.

///

در حقیقت، اکثریت قریب به اتفاق اجزای دوچرخه ۲۰۲۱ همان مدل ۲۰۲۰ است. قاب، بازوی نوسان، دسته ها، ترمز‌ها و چرخ‌ها به همراه مجموعه‌ای از قطعات کوچکتر مانند پایه، اهرم‌ها و عناصر بدنه از جمله گلگیر جلو یکسان هستند. اصلی‌ترین تغییر آن در بخش چراغ‌های جلویی مانند کلینت ایستوود است.

این تغییرات به تنهایی ممکن است برای خریداران جذابیت نداشته باشد، اما مجموعه جدیدی از محصولات الکترونیکی پشتیبانی می‌کنند که CBR۶۰۰RR را سرانجام به دهه ۲۰۲۰ تبدیل می‌کند.

اگر به این موتورسیکلت لقب آخرین فن آوری کنترل الکترونیکی را بگوییم، می‌تواند خریداران جدید را به دام بیندازد. ژاپنی ها می‌گویند که این واحد شامل یک واحد اندازه گیری اینرسی (IMU) است که به ABS پیچیده، سیستم کنترل کشش HST's Honda، چندین حالت نیرو و یک سوئیچ سریع متصل است.

///

ویدیوی تیزرآمیز خود هوندا برای این موتورسیکلت نشان از یک صفحه ابزار TFT رنگی، نشان دادن یک خط قرمز بدون تغییر، ۱۵۰۰۰ دور در دقیقه، نشانگر موقعیت دنده و بخش حالت است که نشان می‌دهد P (قدرت)، T (کنترل کشش) قابل انتخاب است، تنظیمات W (کنترل چرخ) و EB (ترمزگیری موتور)، کنترل نوار دوچرخه نیز از CBR۱۰۰۰RR وام گرفته می‌شود تا راهی برای تنظیم همه آن کیت جدید ارائه شود.

اطلاعات کامل در تاریخ ۲۱ آگوست منتشر خواهد شد، زمانی که خواهیم فهمید آیا هوندا موفق به پاک کردن عمل CBR۶۰۰RR بدون از دست دادن قدرت شده است. برخی می‌گویند که موتورسیکلت جدید حدود ۱۱۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند، تقریباً در یک ردیف با YZF-R۶ Yamaha است، اما کمی کمتر از ۱۲۸ اسب بخار ارائه شده توسط ۶۳۶ سی سی کاوازاکی Ninja ZX-۶R خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • موسی الرض
    0

    با سلام . من ایده ای برای موتور سیکلت دارم .🙏

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها