ساری میزبان نخستین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشگاهیان شد

رئیس هیئت ورزش دانشگاه‌های مازندران از برگزاری نخستین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشگاهیان، اساتید، کارکنان و دانشجویان در استان به میزبانی ساری خبر داد.

ساری میزبان نخستین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشگاهیان شد

به گزارش خبر فوری به نقل ازتسنیم ، حسین ذبیحی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ‌به مناسبت روز دانشجو برای نخستین بار، المپیاد ورزشی در رده‌های قهرمانی و همگانی میان دانشگاهیان برگزار شود.

وی افزود: شناسایی استعدادها و توانمندی بالقوه ورزشی دانشگاهیان استان، سلامت روحی و جسمی دانشجویان و کارکنان دانشگاه با ورزش، ایجاد شور، نشاط و همدلی دانشگاهیان با شور و حال ورزشی، تعامل صمیمی دانشجویان ، اساتید و کارکنان در فضای غیر رسمی، تعیین تیم‌های برتر ورزش دانشگاهی و اعزام آن به مسابقات کشوری از اهداف اصلی برگزاری این المپیاد است.

ذبیحی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به پویایی، نشاط و ورزش دانشگاهیان، تصریح کرد: به دلیل محدودیت‌های مالی، فقدان امکانات متناسب و عدم حمابت برخی از مدیران مافوق متاسفانه روند اجرایی ورزش دانشگاهیان مازندران از شرایط مطلوبی برخوردار نیست.

وی یادآور شد: ضد ورزشی‌ها مثلا افرادی که دخانیات را در فضاهای آموزشی مثل مدارس یا دانشگاه‌ها ترویج می‌دهند با سهولت بهتری در این فضاها مشغو ل فعالیت هستند.

ذبیحی گفت: مدیران فرهنگی و مسئولان باید اهتمام و تمام تلاش خود را به کار بگیرند تا این غفلت‌های ورزشی تبدیل به یک خسران اجتماعی برای پدران و مادران فردای جامعه ما نشود.

رئیس هیئت ورزش دانشگاه‌های مازندران اضافه کرد: برگزاری چنین المپیادی بسیار مورد توجه رئیس فدراسیون ورزش‌های ملی دانشگاهی قرار گرفت و به همه استان‌ها دستور داد تا این اقدام به صورت پایلوت الگو گرفته و در سال‌های آینده انجام شود.

وی با بیان اینکه المپیادی به این گستردگی در کشور و در هیچ استانی انجام نشده است، گفت: افتتاحیه این مسابقات پنج‌شنبه 23 آذر در سالن بزرگ پیامبر اعظم (ص) در کیلومتر 17 جاده دریا در دانشگاه علوم پزشکی ساری برگزار می‌شود.

ذبیحی گفت: مسابقات در هشت رشته قهرمانی شامل فوتسال، والیبال، تکواندو، بدمینتون، تنیس روی میز، جودو، کشتی آزاد و تیراندازی و دو رشته همگانی شامل دارت و طناب‌کشی با حدود 700 شرکت کننده برگزار می شود.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها