تعداد مراکز نیکوکاری استان قزوین ۱۰۰ درصد رشد یافته است

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین گفت:تعداد مراکز نیکوکاری استان با رشد ۱۰۰ درصدی از ۳۶ به ۷۲ مرکز افزایش یافته است.

تعداد مراکز نیکوکاری استان قزوین ۱۰۰ درصد رشد یافته است

فرزاد فرهادی روز سه شنبه افزود: یکی از اقدمات کمیته امداد امام (ره) برای مشارکت بیشتر مردم در ابعاد مختلف جریان انفاق، ایجاد مراکز نیکوکاری است از این رو معتمدان محلی در قالب هیات امنایی در مراکز نیکوکاری کمک‌های مردم را جمع آوری و برای نیازمندان همان منطقه یا محله هزینه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: درآمد این مراکز نیز در استان ۱۲۹ درصد رشد داشته و از چهار میلیارد و ۵۱۱ میلیون تومان به ۱۰ میلیارد و ۳۲۷ میلیون تومان افزایش یافته است.

این مسوول با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی مشارکت‌های مردمی استان، گفت: کمک‌ها و مشارکت‌های مردمی استان طی چهار ماهه ابتدای سال نیز با کمک بیش از ۳۶ میلیارد تومانی به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به مشارکت مردم استان در طرح‌های مختلف نیکوکاری اضافه کرد: طی این مدت، بیش از ۳۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان کمک مردمی داشته ایم که به نسبت مدت مشابه سال گذشته با رقم بیش از ۲۴ میلیارد و ۴۸۶ میلیون تومان از رشد ۵۰ درصدی برخوردار بوده است.

فرهادی افزود: در حال حاضر ۱۲۷ هزار و ۱۲۷ عدد صندوق صدقات فعال خانگی، متوسط و بزرگ در سطح استان داریم که میزان صدقات جمع آوری شده در چهار ماهه سال جاری بیش از دو میلیارد و ۴۶۱ میلیون تومان بوده است.

وی عنوان کرد: در طرح اکرام ایتام و محسنین بیش از ۶ میلیارد و ۷۳ میلیون تومان کمک مردمی داشته ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با سه میلیارد و ۷۰۶ میلیون تومان از رشد ۶۴ درصدی برخوردار است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین توضیح داد: تعداد ایتام تحت حمایت حامیان یک هزار و ۴۴۶ نفر و تعداد فرزندان تحت حمایت محسنین دو هزار و ۸۸۰ نفر است که در مجموع ۲۵ هزار و ۸۸ حامی در طرح اکرام ایتام و محسنین مشارکت دارند.

فرهادی گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با عدد ۱۹ هزار و ۶۹۷ نفر، رشد ۲۷ درصدی داشته اند که نشان از حضور بیشتر مردم در جمع حامیان است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها