کروبی قبول نکرد که لیست ملاقات‌کننده بدهد

غلامرضا حیدری عضو کمیسیون حصر درباره شرایط جدید محصورین گفت: مقامات نسبت به مصاحبه در این زمینه حساس هستند، اما از دید ما رفع حصر به نفع نظام است.

کروبی قبول نکرد که لیست ملاقات‌کننده بدهد

فراکسیون امید مجلس، پس از اعتصاب غذای مهدی کروبی و شرایط پیش آمده در حصر، اقدام به تشکیل کمیسیون حصر کرد. این کمیسیون طی این مدت تلاش کرده تا با ملاقات با مسوولان مختلف شرایط رفع حصر را فراهم کند.

طی این مدت از سوی مهدی کروبی توانسته با تعدادی از چهره‌های سیاسی ملاقات داشته باشد و خانواده‌اش نیز می‌توانند هر موقع که بخواهند با شیخ محصور ملاقات کنند، اما شرایط برای ساکنین اختر چندانی نکرده و کماکان میرحسین موسوی و زهرا رهنورد می‌توانند هفته‌ای یک بار فرزندانشان را ملاقات کنند.

غلامرضا حیدری عضو کمیسیون حصر فراکسیون امید مجلس در باره شرایط جدید محصورین به امتداد گفت: مقامات نسبت به مصاحبه در این زمینه حساس هستند، اما از دید ما رفع حصر به نفع نظام است. به نظر ما مردم باید در جریان اقداماتی که در جهت رفع حصر صورت می‌گیرد باشند، چراکه این یکی از مطالبات جدی مردم است.

وی افزود: زمینه ملاقات‌ها فراهم شده و در مورد آقای کروبی تسهیلاتی در نظر گرفته شده‌است. گفته شد که آقای کروبی لیست افرادی که می‌خواهند ملاقات کنند را بدهند که خود ایشان قبول نکرد و گفتند هرجور خودشان می‌خواهند. تا کنون چندین چند نفر از جمله آقایان دوستی و ذورالنور و عباسی فر به دیدن آقای کروبی رفته‌اند اما در مورد آقای موسوی تغییر محسوسی صورت نگرفته و ایشان کماکان فقط با فرزندانشان ملاقات دارند. ما امیدوار هستیم که در مورد ایشان هم خبرهای خوب بشنویم.

به گزارش ایسنا، قاسم میرزایی نیکو نیز طی سخنانی درمراسم گرامیداشت ۱۶ آذر در دانشگاه صنعتی شریف درخصوص عملکرد کمیته حصر فراکسیون امید اظهار کرد: زمانی که آقای کروبی در بیمارستان بستری شد بنده و آقایان حیدری و هاشم‌زایی از نمایندگان تهران به ملاقات ایشان رفتیم که به ما اجازه ملاقات داده نشد و با همسر ایشان هم صحبت کردیم.

وی افزود: بعد از این مساله به این جمع‌بندی رسیدیم که ما حرکتی را در داخل فراکسیون در این زمینه انجام دهیم. نهایتاً کمیته‌ای تشکیل و مقرر شد ابتدا با سران قوا و سپس شورای عالی امنیت ملی کشور و وزارت اطلاعات هم صحبت‌هایی انجام شود.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس همچنین بیان کرد: بنده یکی از اعضای کمیته حصر هستم و با عنوان دبیر کمیته پیگیری‌هایی را انجام دادیم. ابتدا نیروهای امنیتی از منزل آقای کروبی به بیرون رفتند و بعد از آن هم ملاقات‌هایی انجام شد. البته در مورد آقای موسوی تا حدودی وضعیت فرق می‌کند و زمانی هم که می‌خواستم با ایشان صحبت کنند ماموران در کنار او بودند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: ما به دنبال این نیستیم که بگوییم این کار توسط شخصی خاص یا فراکسیون خاصی انجام شده اما در مورد آقای کروبی شرایط با یک سال یا شش ماه قبل تفاوت پیدا کرده و ایشان می‌تواند اسامی‌ای که درخواست ملاقات را دارند را ارائه کنند. همانطور که می‌دانید آقای ذوالنور نماینده قم به دیدن آقای کروبی رفت. اما نکته‌ای که همواره به مورد تذکر بوده این است که اگر تمام این موارد رسانه‌ای شود ممکن است شرایط سخت‌تری را ایجاد کند. اجازه دهید که در چارچوب خاص خود به پیش برود. لذا مطالب را بیان نمی‌کنیم نه از ترس شورای نگهبان بلکه از ترس جان این عزیزان.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها