۲ مرکز نگهداری برای زنان و دختران فراری در سنندج تأسیس شد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان گفت: ۲ مرکز نگهداری برای زنان و دختران فراری در سنندج تأسیس شد.

۲ مرکز نگهداری برای زنان و دختران فراری در سنندج تأسیس شد

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم از سنندج ، سلیم کریمی عصر امروز در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر که با محوریت کاهش آسیب‌های اجتماعی در سالن جلسات شورای شهر سنندج برگزار شد، اظهار داشت: در سنندج دو مرکز DIC، چهار کمپ، مرکز اجباری و شیلتر بانوان و آقایان وجود دارد.

وی با اشاره به وجود بیکاری و نبود اشتغال در استان گفت: اشتغالزایی برای کارتون‌خواب‌ها نسبت به افراد عادی ده برابر مهم‌تر است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان با تاکید به ایجاد ظرفیت برای اشتغال تصریح کرد: نبود فرهنگ‌سازی و کمک نکردن به افراد کارتون‌خواب سبب گسترش بیکاری این افراد می‌شود.

وی تاکید کرد: باید برای کمک به متکدیان و کارتون‌خواب‌ها اعتمادسازی صورت بگیرد و کمک‌های مردمی جمع شود.

کریمی با تاکید بر تعدیل دیدگاه مردم نسبت به معتادان افزود: خانه امن و خانه سلامت دو مرکز تأسیس شده برای نگهداری زنان و دختران فراری در سنندج است که باید برای اسکان آنان اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه بیشتر از ظرفیت معتادان مکان داریم!، اظهار کرد: وجود گرم‌خانه و مرکز متکدیان وظیفه شهرداری است اما باید دستگاه‌های دیگر هم ورود پیدا کنند.

برای برخورد با معتادان سنندجی محدودیت‌های قانونی وجود دارد

معاون فرهنگی شهرداری سنندج نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: در چند سال گذشته برای انتقال معتادان کارتون‌خواب مشکلات قانونی وجود داشت اما سال گذشته مکانی در خیابان 17 شهریور برای اسکان آنان اختصاص یافت و در این مرکز در هر شبانه‌روز ظرفیت اسکان 60 نفر وجود دارد.

سرکوت نجفی افزود: مرکز «شیلتر بانوان» فضای ایجاد شده برای اسکان بانوان است و در حال بهره‌برداری است.

وی با اشاره به نبود برخورد سیستماتیک و محدودیت‌های قانونی برای برخورد با معتادان عنوان کرد: باید در این راستا سازوکار قانونی تدوین شود و از ظرفیت‌های شهرداری استفاده کنیم.

منبع: تسنیم

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها