مشاهده عقاب ماهیگیر در زیستگاه‌های آبی استان قزوین

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: عقاب ماهیگیر برای اولین بار در دشت اله آباد و حاشیه تالاب یعقوب آباد در استان قزوین مشاهده شد.

مشاهده عقاب ماهیگیر در زیستگاه‌های آبی استان قزوین

حسن عباس نژاد با اعلام این خبر گفت: یک بهله عقاب ماهیگیر توسط رئیس و کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک برای اولین‌بار در دشت اله آباد و حاشیه تالاب یعقوب آباد مشاهده و تصویر برداری شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان افزود: عقاب ماهیگیر یک پرنده شکاری بزرگ است که طول بدن آن ۵۰ تا ۷۵ سانتیمتر و فاصله دو بالش حدود ۲ متر است و سطح بالایی بدنش قهوه‌ای و سطح شکمی او سفید است. سر این پرنده هم سفید و نسبتاً کاکلی با یک خط چشمی سیاه که در کنار گردن او به سمت عقب امتداد پیدا می‌کند.

عباس نژاد افزود: عقاب ماهیگیر در زیستگاه‌های متنوعی زندگی می‌کند و مهمترین چیزی که به آن نیاز دارد یک گستره آبی مانند دریا، دریاچه، رود، تالاب است که غذای مورد نیاز او را تأمین کند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت: رژیم غذایی او تقریباً فقط از ماهی تأمین می‌شود و ویژگی‌های بدنی و رفتاری او به‌طور خاص برای صید ماهی شکل یافته‌است به جهت همین ویژگی‌های منحصر به فرد، او را در یک تیره زیست‌شناختی مجزا از دیگر پرندگان شکاری قرار می‌دهند که فقط شامل این پرنده می‌شود.

عقاب ماهیگیر در گذشته در سواحل دریای خزر فراوان بود، اما در سال‌های اخیر منقرض یا بسیار کمیاب شده است.

منبع: ایل

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها