دستگیری سرکرده باند گوشـی قاپـی درخراسان رضوی

با دستگیری یکی دیگر از متهمان فراری تحت تعقیب در پرونده معروف به «مافیای گوشی‌های سرقتی» مشخص شد که او سرکرده باند گوشی قاپی در صف‌های گاز، بنزین و پشت چراغ قرمز است.

دستگیری سرکرده باند گوشـی قاپـی درخراسان رضوی

اواخر مرداد گذشته، کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی در عملیاتی هماهنگ و ضربتی یک شبکه گسترده مافیایی خرید و انتقال گوشی‌های سرقتی به افغانستان را متلاشی کردند.

کارآگاهان که از مدتی قبل با دستورات ویژه و راهنمایی‌های سردار محمدکاظم تقوی، فرمانده انتظامی خراسان رضوی رصد‌های اطلاعاتی را زیر پوست شهر آغاز کرده بودند به سرنخ‌های مهمی از یک شبکه زیرزمینی گسترده رسیدند که نشان می‌داد برخی مالخران حرفه‌ای اتباع خارجی با پرداخت مبالغی اندک به سارقان و زورگیران، گوشی‌های سرقتی را خریداری می‌کنند و سپس با شگردی خاص و تغییر شماره سریال و همچنین دور زدن رجیستری، گوشی‌ها را با ترفند‌های خاص و برنامه ریزی شده به آن سوی مرز‌ها انتقال می‌دهند.

پرداخت سریع پول به دزدان و رابطان آن‌ها موجب ترغیب و تشویق بسیاری از نوجوانان و جوانان منطقه خواجه ربیع (کانون اصلی فعالیت اعضای شبکه) به گوشی قاپی شده بود؛ بنابراین گروه ورزیده کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی با تاکید سردار تقوی، عملیات گسترده‌ای را برای ریشه یابی و دستگیری اعضای این شبکه ادامه دادند که در قالب چندین باند به صورت زنجیروار به ارتکاب جرم می‌پرداختند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها