ورود نخستین محموله واکسن آنفلوآنزا به استان مرکزی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: نخستین محموله واکسن آنفلوآنزا وارد استان شده و توزیع عادلانه آن برای گروهای پرخطر در دستور کار قرار گرفته است.

ورود نخستین محموله واکسن آنفلوآنزا به استان مرکزی

علی علیمحمدی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در اراک ، افزود: زنان بارداری که در مراکز جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشتی پرونده الکترونیک سلامت دارند، در اولویت دریافت واکسن آنفلوآنزا هستند و می‌توانند برای دریافت واکسن آنفلوآنزا به پایگاه‌های سلامت و مراکز جامع سلامت مراجعه کنند. سایر زنان باردار نیز برای بهره‌مندی از این مزیت باید در اسرع وقت پرونده الکترونیک سلامت خود را تشکیل دهند.

وی ادامه داد: محموله دوم واکسن آنفلوآنزا نیز ظرف چند روز آینده به دانشگاه علوم پزشکی استان تحویل می‌شود که جامعه هدف دریافت کننده آن بیماران‌خاص، سرطانی‌ها و افراد با نقص ایمنی بالا خواهد بود. همچنین سهمیه‌ای از واکسن آنفلوآنزا برای بخش خصوصی تعیین شده که شیوه توزیع و شرایط آن به‌زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: تزریق واکسن آنفلوآنزا برای افراد عادی با سیستم ایمنی متعادل توصیه نمی‌شود و با توجه به شیوع موج سوم کرونا از اقشار مردم درخواست می‌شود که از ازدحام در مراکز بهداشتی برای تحویل واکسن خودداری کنند.

منبع: ایلنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها