طلا بیشترین افت قیمت هفتگی در 7 ماه گذشته را تجربه کرد

خبرگزاری رویترز انگلیس اعلام کرد، طلا هفته گذشته بیشترین افت قیمت از مه (اردیبهشت-خرداد) گذشته را تجربه کرد و برای سومین هفته متوالی کاهش یافت.

طلا بیشترین افت قیمت هفتگی در 7 ماه گذشته را تجربه کرد

به گزارش خبر فوری به نقل از رویترز، پیشرفت های حاصل شده در اصلاح قانون مالیات ها در آمریکا و خوشبینی بوجود آمده نسبت به افزایش رشد اقتصادی این کشور موجب بالا رفتن نرخ برابری دلار در مقابل سایر ارزها شد و از تقاضای طلا کاست.
دیروز (جمعه) نیز قیمت طلا حول و حوش کمترین قیمت در چهار ماه گذشته بود.
همچنین گزارش اشتغال وزارت کار آمریکا که نشان دهنده رشد بیش از انتظار اشتغال و سلامت اقتصاد این کشور بود، این انتظار را تقویت کرد که بانک مرکزی آمریکا این هفته نرخ های بهره را افزایش خواهد داد.
بر اساس گزارش یاد شده، کارفرمایان آمریکایی در ماه نوامبر (آبان - آذر) 228 هزار نفر استخدام کرده اند.
افزایش نرخ بهره، کاهش تقاضای طلا را در پی خواهد داشت زیرا طلا یک دارایی بی بازده است.
قیمت تحویل فوری طلا در پایان معاملات دیروز بازار لندن با 0.1 درصد افزایش به یک هزار و 247 دلار و 81 سنت رسید که فاصله چندانی با کمترین قیمت این فلز گرانبها از 26 ژوییه (چهار مرداد) ندارد.
طلا سه شنبه گذشته با افت قیمت به سطح یک هزار و 143 دلار و 71 سنت، کمترین قیمت در بیش از سه ماه گذشته را تجربه کرد.
در بازار لندن همچنین، قیمت پلاتین با 0.8 درصد کاهش به 895 دلار، نقره با 0.5 درصد افزایش به 15 دلار و 81 سنت و پالادیوم با 0.6 درصد کاهش به یک هزار و هفت دلار در هر اونس رسید.
در بازار کامکس آمریکا نیز قیمت آتی طلا در پایان معامات دیروز با 0.4 درصد کاهش به یک هزار و 248 دلار و 40 سنت در هر اونس رسید.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها