احداث دیواره حائل و پاشنه‌برداری در آبشار بیشه اشتباه است

مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی لرستان گفت: احداث دیواره حائل و پاشنه‌برداری در آبشار بیشه اشتباه است.

احداث دیواره حائل و پاشنه‌برداری در آبشار بیشه اشتباه است

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، مهندس احدالله فاضلی در منطقه لرستان، اظهار کرد: فروردین امسال از منطقه بیشه بازدید میدانی به عمل آمد و در این بررسی مدیریت بحران و دفتر فنی سازمان برنامه و بودجه نیز حضور داشتند.

وی با بیان اینکه این منطقه یکی از زون‌های زمین لغزشی است و کل پهنه مستعد زمین لغزش است، گفت: اطراف آبشار بیشه نیز بخشی از این پهنه بوده که کارهای غیراصولی از قبل در آن انجام شده است.

فاضلی ادامه داد: در گذشته پاشنه‌ها را برای احداث پارکینگ برداشته‌اند که باعث لغزش شده و هم اکنون نیز توسط دهیاران این کار انجام می‌شود که به آنها هشدار داده شده تا از این کار خودداری کنند.

مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی لرستان بیان کرد: باید مطالعات ژئوتکنیکی و ژئوفیزیکی در منطقه انجام شود تا با توجه به آنها راهکارهای پیشگیرانه و مقابله‌ای ارائه داد.

وی افزود: سطح اساس لغزش باید مشخص شود و با توجه به این فرضیه مطالعات را انجام داد؛ این موضوع در بازدید هم مطرح و اعتبارات لازم پیش‌بینی شد اما کار مطالعاتی آن به این اداره کل داده نشد و راهداری آن را برعهده گرفت.

فاضلی با بیان اینکه احداث دیوار حائل و پاشنه‌برداری اشتباه است، تصریح کرد: با توجه به این مطالعات باید روش پایدارسازی منطقه مشخص شود اما دیوار حائل و پاشنه‌برداری اشتباه است و در این رابطه بخشی نیز نباید عمل کرد.

منبع: ایسنا

58

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها