سنگ‌های تاریخی توران پشت برچیده شد

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان یزد از جمع‌آوری و ضبط سنگ قبرهای قدیمی قبرستان تاریخی روستای توران پشت به منظور حفاظت و حراست از اموال منقول تاریخی و فرهنگی این روستا خبر داد.

سنگ‌های تاریخی توران پشت برچیده شد

سرهنگ مهدی رحیم‌زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: توران پشت یکی از روستاهای تاریخی در شهرستان تفت بوده که آثار تاریخی موجود در این روستا، نشان‎دهنده وجود حیات از زمان ساسانیان یا هخامنشیان است.

وی با اشاره به اقدامات قبلی حفاظتی، به گزارشات واصله ستاد خبری یگان حفاظت از مردم محلی روستا و درخواست در راستای حفاظت بیشتر از این روستا یاد کرد و گفت: کمیته‌ای متشکل از یگان حفاظت، حراست و کارشناس حقوقی این اداره کل، به توران پشت اعزام شده و تعداد ۵۸ سنگ قبر قدیمی جمع‌آوری و به محلی امن تحت نظارت شورای دهیاری، انتقال داده شد تا تصمیم نهایی در خصوص نگهداری بهتر این اشیاء تاریخی اتخاذ شود.

رحیم‌زاده در رابطه با اهمیت توران پشت، افزود: آنچه توران پشت را نسبت به دیگر روستاهای استان یزد متمایز کرده قدمت و وجود آثار تاریخی و طبیعی بسیاری در آن است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد، خاطرنشان کرد: هر یک از این آثار تاریخی و فرهنگی به سهم خود، می‌تواند گردشگران و کاوشگران بسیاری را به این منطقه بکشاند و نظارت این اداره کل در حفاظت از میراث تاریخی و فرهنگی این منطقه با همکاری مردم روستا را می‌طلبد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها