وقتی قاچاق هم دیگر نمی صرفد!

یک فعال تعاونی حوزه چرم گفت: اگر امکانات به شکل عادلانه میان تولیدکنندگان توزیع شود،هیچ تولیدکننده ای نگران واردات نخواهد بود و با تمام توان در بازار رقابت خواهد کرد.

وقتی قاچاق هم دیگر نمی صرفد!

علیرضا جعفری با تاکید بر لزوم حمایت از تولیدکنندگان داخلی به ویژه در بخش چرم، اظهار کرد: با تمام مشکلاتی که در مسیر تولید وجود دارد اما تولیدکنندگان ما در ارتقای کیفیت تولیدات چرم شاهکار کردند. درحال حاضر کشورهایی نظیر ترکیه امکانات بسیار خوبی برای بخش تولید پیش بینی کرده اند و اگر ما نیز امکانات مورد نیاز را به شکل عادلانه بین تولیدکنندگان داخلی تقسیم کنیم، دیگر هیچ تولید کننده ای نگران واردات نبوده و با تمام توان در بازار رقابت می کند.

سود حاصل از قاچاق بیشتر از سود تولید!

به گفته وی، اگر مشکلات نقدینگی، تامین اجتماعی، ارزش افزوده و تجهیز ماشین آلات برداشته شود، کیفیت تولید داخلی به مراتب بالاتر خواهد رفت و با چنین تولیداتی نیاز به واردات نخواهیم داشت.

این فعال تعاونی حوزه چرم، با اشاره به لطمه ای که از واردات قاچاق به صنعت چرم وارد می شود، گفت: سود حاصل از قاچاق به مراتب بهتر از تولید بوده و قاچاق به طور سازمان یافته یا غیر از آن همواره به صنعت کفش و چرم آسیب رسانده و مشکلاتی را برای تولید به وجود آورده است، به نحوی که تولیدکننده را به این نتیجه رسانده که یا شغل خود را رها کند یا به واردات فکر کند.

حجم سنگین قاچاق با کوله بری ممکن نیست

جعفری با اشاره به حجم قاچاق درسالهای گذشته اظهار کرد: همه ساله موضوع مبارزه با قاچاق مطرح و مورد تاکید واقع می شود، ولی علیرغم تلاشهایی که در مقابله با قاچاق صورت می گیرد، نتیجه لازم به دست نمی آید. آیا می توان پذیرفت که که حجم سنگین قاچاق با کوله بری صورت بگیرد؟

به گفته وی در دوسال اخیر تفاوت نرخ ارز باعث شده تا بخش عمده ای از واردات حتی قاچاق هم از صرفه خارج شود.

تولیدکنندگان در طرح های سودده تعاونی مشارکت کنند

این کارآفرین تعاونی درعین حال درباره حمایت شبکه بانکی از تولید داخلی گفت: امروز برخی بانکها شرایط پیچیده ای را بر اقتصاد کشور تحمیل کرده اند. ابتدا با هدف حمایت از تولید تاسیس می شوند ولی مدتی بعد به توسعه و افزایش شعبات و تحمیل هزینه های سربار روی می آورند که سودی برای تولید دربرندارد.

وی به تولیدکنندگان پیشنهاد کرد: به جای آنکه تضامینی به بانکها بدهند و با سودهای گزاف و بروکراسی های فراوان تسهیلات دریافت کنند، در قالب بنگاههای تعاونی در پروژه ها و طرح های تولیدی سودده مشارکت کرده و از مواجهه با قوانین دست و پاگیر بانکی اجتناب کنند.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها