فتاح: تحریم صنعت فولاد شکسته شد

رییس بنیاد مستضعفان گفت: امروز همزمان با سالروز پیروزی عملیات ثامن الائمه و شکست حصر آبادان، با افتتاح مرحله دوم فولاد کاوه جنوب کیش تحریم صنعت فولاد کشور به دست جوانان متخصص ایرانی شکسته شد.

فتاح: تحریم صنعت فولاد شکسته شد

سید پرویز فتاح روز شنبه درمراسم بهره برداری از مرحله دوم فولاد کاوه جنوب کیش با اشاره به احداث این کارخانه درشرایط تحریم افزود: در این طرح شاهد بودیم که جوانان متخصص کشورمان جهادی عمل کردند و به لطف خداوند، اقدام بزرگی صورت گرفت.

وی ادامه داد: ۸۷ درصد از کسانی که در شرکت فولاد کاوه جنوب کیش مشغول به کار هستند و برای احداث کارخانه و تولید در کشور فعالیت می‌کنند از نیروهای بومی و نخبگان استان هرمزگان بوده که مایه افتخار است.

رییس بنیاد مستضعفان همچنین با اشاره به نقش سهامداران شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در توسعه این شرکت گفت: فولاد کاوه جنوب کیش از شرکت‌های خوشنام بورسی و یکی از شرکت‌هایی که در نوسانات اخیر، پایدار بوده، لذا خوشحالیم که مردم و سهامداران در توسعه این شرکت و این اقدام بزرگ، سهمی دارند.

فتاح در ادامه با تاکید بر موضوع ارزآوری شرکت فولاد کاوه جنوب کیش برای کشور خاطرنشان کرد: پیش بینی ما اینست که با بهره برداری از مرحله دوم این طرح، این شرکت بتواند تا پایان سال بیش از ۴۰۰ میلیون دلار صادرات داشته باشد.

وی بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال در مرحله دوم فولاد کاوه از سوی بنیاد مستضعفان برای شرکت فولاد کاوه جنوب کیش سرمایه گذاری شده است که میتوانیم ادعا کنیم هیچ مساله‌ای جز همکاری بین بنیاد مستضعفان و دولت وجود ندارد وهمواره پشتیبان دولت هستیم.

فتاح با بیان اینکه بنیاد مستضعفان به دنبال تکمیل زنجیره تولید فولاد است، گفت: تا پایان امسال برای تکمیل این زنجیره، کارخانه تولید آهن اسفنجی در منطقه سنگان به بهره برداری خواهد رسید که البته نیازمند حمایت‌هایی برای تحقق این امر هستیم.

رییس بنیاد مستضعفان با تاکید بر ادامه فعالیت‌های بنیاد حتی در شرایط تحریمی، افزود: ما اطمینان می‌دهیم تمام طرح‌های نیمه تمام گذشته در بنیاد مستضعفان در امسال و سال آینده به اتمام خواهد رسید و به هیچ وجه تحریم‌ها مانع فعالیت ما نخواهد شد.

فتاح با بیان اینکه بنیاد مستضعفان در کنار فعالیت های زیرساختی در اقتصاد، به نقش خود در محرومیت زدایی و کمک به مردم توجه ویژه دارد، گفت: از ابتدای شیوع کرونا در کشور بنیاد مستضعفان بیش از ۱۸ هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال را برای محرومیت زدایی و مقابله با کرونا از طریق کمیته امداد، بهزیستی، استانداری‌ها و دیگر ارگان ها اختصاص داده است.

با اشاره به برخی از فناوری‌های روز بکاررفته در شرکت فولاد کاوه کیش گفت: در احداث مرحله دوم این شرکت، علاوه بر توجه به موضوع‌های صنعتی، توجه ویژه‌ای به مسائل محیط زیستی شده است.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری به منظور افتتاح چند طرح عمرانی، شرکت در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان و بازدید از گمرکات استان صبح امروز شنبه وارد فرودگاه بین المللی بندرعباس شد و مورد استقبال استاندار، نماینده ولی فقیه و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، سرپرست وزارت صنعت ومعدن و تجارت، وزیران جهادکشاورزی و راه و شهرسازی، رییس کل بانک مرکزی، رییس کل گمرک ایران و رییس بنیاد مستضعفان؛ جهانگیری را در سفر یک روزه به هرمزگان همراهی می‌کنند.
افتتاح مرحله دوم فولاد سازی شرکت فولاد کاوه و بیمارستان فوق تخصصی شریعتی بندرعباس، بازدید از بندر و گمرک شهید رجایی و شرکت در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی از مهم‌ترین برنامه‌های سفر معاون اول رییس جمهوری به هرمزگان است.

منبع: ایرنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها