سفیر فلسطین در تهران:

عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی شرعا حرام است

سفیر فلسطین در تهران با تاکید بر این که هیچ دولتی حق ندارد به نام استقلال یا حاکمیت، بر سر بیت المقدس معامله کند، گفت: تنها راه آزادی فلسطین مبارزه است چه مبارزه سیاسی چه نظامی و با هر وسیله‌ای.

عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی شرعا حرام است

صلاح الزواوی در تحلیل خود از عادی‌سازی کشورهایی مانند امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی گفت: قبل از آنکه وارد موضوع اثرات عادی سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی شوم، مایلم بگویم رهبریت فلسطین و تمام گروه‌های مختلف فلسطینی این عادی سازی روابط را محکوم و رد کرده اند زیرا این عادی سازی به معنای خروج از توافق اعراب است.

وی یادآور شد : در سال۲۰۰۲ کنفرانس سران عرب در بیروت تصمیم گرفت، هیچ گامی در جهت دشمن صهیونیستی برداشته نشود، مگر اینکه حقوق کامل مردم فلسطین به آنها بازگردانده شده و دولت فلسطین در سرزمین های اشغالی۱۹۶۷ تشکیل شود و همچنین نیروهای اشغالگر از جولان سوریه و مزارع شبعا در جنوب لبنان خارج شوند. این عادی سازی خارج از تصمیم و اجماع نظر سران عرب است.

این دیپلمات فلسطینی افزود: تاریخ به ما یاد داده که وجود اختلاف بین برادران مصیبت های بزرگی برای امت اسلامی به بار آورده است. در آندلس شاهد بودیم که حاکم یک ایالت اسلامی از حاکم فرنگی استفاده می کرد تا برادر مسلمان خود را سرنگون کند و در نتیجه کار به جایی رسید که کل آندلس از دست مسلمانان رفت. اکنون وقتی به آندلس سفر می کنیم ، تاریخ اسلام را مشاهده کرده و حسرت می خوریم. ما همچنین دولت عثمانی را به عنوان یک دولت وحدت اسلامی داشتیم اما این دولت در سال۱۹۲۴ از بین رفت و به چندین کشور تبدیل شد و این کشورها هیچ‌گاه نتوانستند متحد شوند اگرچه تلاش کردند تا حداقل وحدت را داشته باشند و نهادهایی مثل اتحادیه عرب و سازمان همکاری های اسلامی ایجاد شد تا بوسیله این نهادها، منافع کشورهای عربی و اسلامی را تامین کنند.

تصمیم‌گیری به جای مردم فلسطین و برخلاف منافع آن‌ها حرام شرعی است

الزواوی در ادامه با بیان اینکه هر کشوری می‌تواند بر اساس استقلال و حاکمیت خود عمل کند اما حرام شرعی است که به جای مردم فلسطین و برخلاف منافع آنها تصمیماتی گرفته شود، اظهار کرد: بیت المقدس اولین قبله مسلمانان و دومین مسجد بعد از مسجد النبی و سومین حرم شریف است. پیامبر اسلام از آنجا به آسمان عروج کرده است و روزی حضرت مسیح در آن نازل می شود و تمام انبیا به امامت حضرت مهدی(عج) در آنجا نماز اقامه می کنند. بیت المقدس سرزمین مقدسی است و ده هزار صحابه پیامبر در آن دفن شده اند و تعداد زیادی از فرزندان انقلاب فلسطین در آنجا شهید شده اند پس هیچ دولتی حق ندارد به نام استقلال یا حاکمیت، بر سر بیت‌المقدس معامله کند چرا که این اقدام به لحاظ مذهبی، حرام است.

مساله فلسطین ، مساله حق و عدالت است

وی خاطرنشان کرد : این سرزمین به مردم فلسطین تعلق دارد، مردمی که از سرزمین خود اخراج شده اند. هیچ‌کس حق ندارد به جای این مردم تصمیم بگیرد و منافع آنها را نادیده بگیرد. مسأله فلسطین، مسأله حق و عدالت است و آزادی فلسطین نه تنها وظیفه فلسطینیان بلکه وظیفه همه مسلمانان و مردم جهان است.

هرگونه عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی شرعا حرام است

سفیر فلسطین در تهران با اشاره به این که قطعنامه های بین المللی زیادی به نفع فلسطین صادر شده است، گفت: به برادران خود در امارات و بحرین و هر کشوری که قصد عادی سازی روابط خود با دشمن صهیونیستی دارد می گویم که این اقدام شرعا حرام است. ما هرگز سوابق کمک های امارات و بحرین به فلسطین را فراموش نمی کنیم. شیخ زاید و شیخ راشد بن مکتوم کمک های زیادی به فلسطین کردند. هرگز موضع گیری شیخ زاید در سال۱۹۷۳ و در طول جنگ اعراب یا دشمن صهیونیستی را فراموش نمی کنیم که گفت نفت عرب گران تر از خون عرب نیست. پدر حاکم کنونی بحرین کمک های زیادی به فلسطین کرده و دولت بحرین تا مدتی پیش کمک می کرد.

وی ابراز کرد: به این برادران خود می گویم که شما اشتباه تاریخی مرتکب شده اید. مسأله فقط حقوق فلسطینیان نیست بلکه مسأله بهشت و آتش است. این سرزمین مقدس نیابد هتک حرمت شود. امیدوارم برادرانمان در بحرین و امارات و آنهایی که به فکر عادی سازی روابط هستند، تجدید نظر کرده چرا که این اقدام آنها به سوابق شان در کمک به فلسطین لطمه بزرگی می زند.

این سرزمین به مردم فلسطین تعلق دارد، مردمی که از سرزمین خود اخراج شده اند. هیچ‌کس حق ندارد به جای این مردم تصمیم بگیرد و منافع آنها را نادیده بگیرد. مسأله فلسطین، مسأله حق و عدالت است و آزادی فلسطین نه تنها وظیفه فلسطینیان بلکه وظیفه همه مسلمانان و مردم جهان است

عادی سازی به نفع فلسطین نیست

این دیپلمات فلسطینی در ادامه با تاکید بر این که عادی سازی به نفع فلسطین نیست، گفت: ما یک مشکل اساسی در جهان عرب و اسلام داریم. وقتی دولت عثمانی که دولت وحدت اسلامی بود از بین رفت، کشورهای مختلفی به وجود آمد و هدف دشمن صهیونیستی و آمریکا هم در این بین نه فقط سرزمین فلسطین بلکه تشکیل اسرائیل بزرگ است که کل فلسطین، سوریه، لبنان، اردن، عراق، نیمی از صحرای سینا و یک سوم عربستان را در بر می گیرد.

اگر متحد شویم، می توانیم فلسطین را به دست آوریم

وی همچنین ادامه داد: به تمام برادران خود در جهان عرب و اسلام می گویم اگر متحد شویم، می توانیم فلسطین را به دست آوریم، اما وقتی به شرایط منطقه نگاه می‌کنیم می بینیم که متاسفانه کشورهای منطقه با هم مشکل و اختلاف دارند و این اختلاف ناشی از توطئه استعمار، آمریکا و صهیونیسم است.به عنوان مثال در زمان حکومت شاه در ایران، غرب پیشنهاد برنامه هسته ای به شاه داد ولی چرا امروز همه چیز عوض شده است؟وقتی امام خمینی(ره) پیروزمندانه وارد ایران شد، دو پرچم وحدت جهان اسلام و آزادی فلسطین را در دست داشت. امام (ره) یک انسان عرفانی بود که هیچ‌گاه دنبال افتخار نبود بلکه هدفش وحدت اسلام و آزادی فلسطین بود. ایشان به ندرت لبخند می زد ولی ما خنده ایشان را در زمان دیدار با شهید یاسر عرفات دیدیم. وقتی ایشان صحبت از وحدت جهان اسلام کرد، آمریکا و صهیونیست ها ترسیدند و صدام حسین را علیه ایران تحریک کرده و جنگ به راه انداختند در حالی که اگر ایران و عراق متحد بودند، امروز فلسطین را آزاد می دیدیم. پس از ایشان، یک سید شریف(رهبر معظم انقلاب) پرچم وحدت جهان اسلام را بدست گرفت و همچنان بر عهد خود پایبند است و بعد از امام راحل، پرچم آزادی فلسطین را هم در دست دارند.

تقاضا و درخواست سفیر فلسطین از رهبر انقلاب و سران عربستان

الزواوی تصریح کرد: به برادران خود در جهان عرب و اسلام می‌گویم وقتی در سال۱۹۸۷ بین ایران و عربستان درگیری شده و۴۰۰نفر از حجاج بیت الله الحرام در مکه کشته شدند، با کمک خیرین در ایران و دوستان فلسطینی و غیر فلسطینی خود در عربستان توانستیم این مشکل را رفع کرده و روابط دو کشور به حالت عادی برگشت. من از رهبر معظم انقلاب تقاضا دارم واز سران عربستان درخواست می کنم وارد گفت‌وگو شوند که این امر به نفع فلسطین ، یمن و جهان اسلام است.

دشمن صهیونیستی با حمایت آمریکا دنبال تسلط بر کل جهان اسلام است

سفیر فلسطین در تهران با بیان این که اتفاقاتی که در جهان اسلام در حال رخ دادن است، مسأله در اولویت بودن فلسطین را از بین می‌برد، تاکید کرد: عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی زاییده طبیعی وضعیت جهان عرب و اسلام است . اگر علمای الازهر، حرمین شریفین، قم و نجف کنار هم باشند، خواهند توانست برنامه هایی برای وحدت جهان اسلام طراحی کنند. همه باید بدانند که دشمن ما رژیم صهیونیستی است و اسلحه باید به سمت او نشانه رود. دشمن صهیونیستی با حمایت آمریکا دنبال تسلط بر کل جهان اسلام است و در حالی که فلسطین اشغالی شده است، هیچ حاکمیتی برای هیچ دولت عربی یا اسلامی وجود ندارد.

باید گام های عملی برای وحدت فلسطین برداریم

وی افزود: این تحولات فرصت خوبی است که رهبران تمام گروه‌های فلسطینی و دولت ملی فلسطین بعد از عادی سازی روابط، دور هم جمع شده و تصمیماتی بگیرند که از این به بعد همه متحد عمل کنند. به عنوان یک مبارز فلسطینی به برادرانم در همه گروه های فلسطینی می گویم که ملت ما هنوز از رفتار رهبران فلسطینی قبل از اشغال۱۹۴۸ ایراد می گیرند زیرا اختلاف های زیادی از جمله مشکلات طایفه ای میان رهبران وجود داشت و موجب شد که فلسطین را از دست بدهیم. به همه می گویم که تا مردم ما را مثل رهبران سابق لعنت نکرده اند، باید متحد شویم. نه اینکه فقط حرف از وحدت بزنیم بلکه باید گام های عملی برای وحدت فلسطین برداریم. با وحدت است که می توانیم از حمایت تمام ملت فلسطین برخوردار شویم و محوری برای جهان عرب و اسلام در مبارزه با دشمن صهیونیستی باشیم.

این دیپلمات فلسطینی با یادآوری اینکه قطعنامه های بین المللی زیادی به نفع فلسطین صادر شده است و از تمام کشورهای حامی فلسطین تشکر می کنم ولی نمی خواهیم آنها فلسطین را آزاد کنند، اظهار کرد: فلسطین باید به دست مردم فلسطین با کمک برادران عرب و مسلمان آزاد شود. هرکس می خواهد برای آزادی فلسطین و دفاع از وطنش اقدام کند به او خوش آمد می گوییم. به کسی که با نیت مذهبی به میدان بیاید چه مسلمان چه مسیحی خوش آمد می گوییم.

تنها راه آزادی فلسطین مبارزه است، تاریخ ثابت کرده دشمن فقط حرف زور می‌فهمد

صلاح الزواوی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با تاکید بر این که توافق اسلو فلسطین را به ما پس نداده است، گفت: قهرمان جنگ ۱۹۶۷- از نظر دشمن یعنی اسحاق رابین - به خاطر اینکه از دادن وطن به فلسطینیان صحبت کرده بود را کشتند. تنها راه آزادی فلسطین مبارزه است چه مبارزه سیاسی چه نظامی و با هر وسیله ای، تاریخ ثابت کرده است که دشمن فقط حرف زور می فهمد و ما با تکیه بر عدالت و پشتیبانی کشور های عربی، اسلامی، کمک‌های بین‌المللی و وحدت داخلی فلسطین قادر خواهیم بود انشاءالله فلسطین را آزاد کنیم.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها