کشت پیازچه زعفران در اراضی شهرستان اهر

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اهر از کشت پیازچه زعفران در شش هکتار از اراضی شهرستان در سال زراعی 99-98 خبر داد.

کشت پیازچه زعفران در اراضی شهرستان اهر

محمد اسدی در حاشیه بازدید از مزارع در حال کشت زعفران در اراضی روستای نقاره کوب شهرستان اهر، اظهار کرد: در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال مولد، جلوگیری از مهاجرت روستائیان، ‌افزایش درآمدبهره برداران و صادرات غیرنفتی و با توجه به نیاز آبی کم این محصول و لزوم تغییر الگوی کشت، کارشناسان و مروجان این مدیریت، ترویج کشت گیاهان دارویی زعفران و گل محمدی را در برنامه خود قرار دادند.

وی افزود: خوشبختانه روز به روز به علاقمندان کشت این محصول افزوده می‌شود و در حال حاضر حدود شش هکتار از اراضی شهرستان بدون استفاده از اعتبارات نهال یارانه‌دار و تسهیلات رایگان زیرکشت رفته است.

وی گفت: در حال حاضر سطح زیرکشت زعفران شهرستان بالغ بر ۱۲ هکتار بوده و میانگین عملکرد آن در واحد سطح چهار کیلوگرم در هکتار بوده و در برخی از مزارع زعفران کاران پیشرو ۱۰ کیلوگرم در هکتار نیز برداشت می‌شود.

به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، اسدی از کشاورزان خواست با توجه به اندک زمان باقی مانده برای کشت این محصول جهت راهنمایی در خصوص تهیه پیازچه و نحوه کشت به مدیریت و مراکز جهادکشاورزی شهرستان مراجعه کنند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها