رتبه اول مازندران در ضریب کشت کشاورزی

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی استانداری مازندران با اشاره به تولید ۷۵ نوع محصول در استان گفت: مازندران رتبه اول ضریب کشت را در کشور دارا است.

رتبه اول مازندران در ضریب کشت کشاورزی

حسین نگهدار پیش ازظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اظهار اینکه ۷۵ نوع محصول در دو میلیون و ۱۶۳ هزار هکتار از مزارع استان تولید می‌شود، افزود: مازندران از نظر ضریب کشت در کشور رتبه اول را دارا است.

وی ضریب کشت در استان را ۱.۴ درصد و دوبرابر میانگین کشوری ذکر کرد و گفت: سالانه بیش از هفت میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید می‌شود که در تولید ۲۰ محصول رتبه برتر کشوری را دارا هستیم.

وی ضریب مکانیزاسیون کشاورزی را در استان ۲.۹ درصد ذکر کرد و درباره صادرات محصولات از جمله مرکبات گفت: سال قبل ۱۳۵ هزار تن پرتقال و ۱۶۰ هزار تن کیوی به کشورهای مختلف از جمله سی آی اس و همسایه صادر شده است.

نگهدار ارزش میزان صادرات مرکبات و کیوی استان را طی سال گذشته ۱۷۱ میلیون دلار بیان کرد و گفت: در حال حاضر ۲۳ درصد اشتغال و ۲۶.۷ درصد تولید ناخالص استان مربوط به بخش کشاورزی است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی مازندران درباره پرداخت تسهیلات نیز گفت: در سال جاری بیش از چهار هزار و ۳۵۷ میلیارد ریال تسهیلات به هفت هزار و ۴۴۰ نفر پرداخت شد این درحالی که سال قبل بیش از ۵۱ هزار نفر از ۱۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات بهره مند شدند.

وی همچنین از تخصیص هزار و ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات طی سال جاری برای مکانیزاسیون کشاورزی در استان خبر داد و گفت: ۹۴۹ نفر برای خرید انواع تجهیزات به بانک‌های عامل معرفی شدند.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها