فوق تخصص بیماری های گوارش و کبد بزرگسالان:

خطر سرطان از ویروس کرونا کمتر نیست

فوق تخصص بیماری های گوارش و کبد بزرگسالان گفت: به تاخیر افتادن درمان بیماری سرطان در همه گیری کرونا، خطرناک‌تر از خود کروناست.

خطر سرطان از ویروس کرونا کمتر نیست

رضا فاطمی اظهار کرد: افراد در صورت داشتن علائمی مشکوک به سرطان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید به پزشک مراجعه کنند و یا در صورت امکان به صورت آنلاین ویزیت شوند. در صورت تشخیص سرطان، تأخیر در روند درمان جایز نیست، زیرا خطر بیماری سرطان از ابتلای به ویروس کرونا کمتر نیست.

او افزود: با شیوع کرونا ویروس در جامعه برخی افراد مراحل تشخیص و ادامه روند درمان را به تعویق می‌اندازند. بی تردید این موضوع می‌تواند باعث بحران‌هایی جدی در آینده شود.

فاطمی ادامه داد: عدم مراجعه دیرهنگام به پزشک یکی از دلایل سخت‌تر شدن روند درمان سرطان و در عین حال، افزایش هزینه‌های این بیماری است. به تاخیر افتادن درمان بیماری در همه گیری کرونا خطرناک‌تر از خود کروناست، چرا که در درمان سرطان مستقیما زمان نقش اصلی و اساسی دارد.

زمان در تشخیص سرطان‌، مهم است

او گفت: بیماران سرطانی و افرادی که مشکوک به سرطان هستند به هیچ بهانه‌ای نباید برنامه تشخیص و روند درمان خود را به تعویق بیندازند. زمان در تشخیص سرطان‌های نوع حاد و سرطان‌هایی که تنها با یک جراحی درمان می‌شوند، عامل بسیار مهمی است. هر چه مرحله و سطح بیماری سرطان در زمان تشخیص پایین‌تر باشد، امیدواری به درمان بیشتر می‌شود، برای مثال درمان در استیج‌های پایین سرطانی مانند گوارش انجام آزمایشات و درمان‌های دوره‌ای می‌تواند کمک کننده باشد.

فاطمی بیان کرد: افراد در صورت داشتن علائمی مشکوک به سرطان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به پزشک مربوطه مراجعه کنند و یا در صورت امکان به صورت آنلاین ویزیت شوند؛ در صورت تشخیص سرطان، تأخیر در روند درمان جایز نیست، زیرا خطر بیماری سرطان از ابتلای ویروس کرونا کمتر نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • انقلاب اسلامی
    0

    یکی از بزرگترین برکات و دست آوردهای انقلاب اسلامی همین بود ... همه بد بختیها۹۹۹ که بماند...همه از جوش و غصه سرطان گرفتند..

  • کاربر ناشناس
    0

    تو رو خدا این قدر خبرهای نا امید کننده نزارید هر وقت پیمانه عمرمون پر شد می میریم همه چیز دست خداست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها