کرسی‌های آزاد اندیشی در مدارس کاشان در اولویت قرار بگیرد

کرسی‌های آزاد اندیشی در مدارس کاشان در اولویت قرار بگیرد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان ، محسن خدمتی ظهر امروز در جلسه آزاد اندیشی شادابی، نشاط، پویایی در حضور دانش آموزان دبیرستانی ضمن عرض تسلیت در گذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: هاشمی رفسنجانی از شخصیت‌هایی بود که خود را وقف نظام کرده بود و نیاز مبارزان به امکانات و سلاح آن ها را تامین کرد و مورد اعتماد امام خمینی (ره) بود.

رئیس آموزش و پرورش کاشان افزود: دانش آموزان نباید همه چیز را در امتحانات خلاصه کنند زیرا زندگی فراتر از امتحانات است و هدف اصلی چیز دیگری است و امتحان، خود عملی برای تجربه است و به عنوان فرصت باید به آن نگاه کرد.

وی تصریح کرد: یکی از اولویت‌ها ایجاد کرسی‌های آزاد اندیشی است و اعتقاد من این است که مدارس محل پویایی و نشاط اجتماعی، سیاسی، علمی و غیره است و این مسائل، حوزه هایی است که باید در آن وارد شویم.

خدمتی ضمن اشاره به اینکه فرزندان از زندگی واقعی فاصله گرفته اند، افزود: نباید دانش‌آموزان تنها در پیله درس و کتاب و بی خبر از مسائل اجتماعی و بحران ها باشند که این بی خبری عامل آسیب است و نیاز داریم نوجوانان در مدارس از نشاط و شادابی برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه کرسی آزاد اندیشی نباید محدود به موضوع خاصی باشد و باید این مسئله به عهده دانش آموزان قرار دهیم، گفت: در جامعه اعتیاد، طلاق و مسائل حوزه اجتماعی افزایش یافته است و این ناهنجاری ها و بی قانونی از مشکلات امروز است و باید به آن‌ها پرداخته شود.

خدمتی ضمن تاکید به اینکه سایت ها و شبکه های مجازی اگر خوب مدیریت نشوند تهدید و آسیب است خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم بنیادهای دینی و مذهبی ما را از بین ببرند و دشمن در اعتقادات ما شبهه ایجاد کند؛ دشمن این کارها را به آرامی صورت می دهد و حرمت حجاب و عفاف و غیره را از بین می‌برد که یکی از راه‌های رسیدن به این مسائل پرسشگری و تفکر نوجوانان است.

وی افزود: در پرسشگری نباید خط قرمز و محدودیت در سوال وجود داشته باشد و نوجوانان از روی عقلانیت باید بتوانند در کرسی ها از هرچیز سوال بپرسند که این مهم باید حتما با حضور کارشناس خبره و متفکر صورت گیرد که شبهه ایجاد نکند.

خدمتی اظهار داشت: تشکیل شوراها در مدارس در راستای مردم سالاری دینی است و فرصت خوبی برای مسئولیت پذیری دانش آموزان است و این مهم به صورت نمایشی و غیر جدی نباید باشد.

وی ضمن توجه به این موضوع که گفتمان، تظاهرات و هنجارشکنی‌ها را رفع می‌کند، تصریح کرد: هرچه فعالیت دانش آموزان در آموزش و پرورش بیشتر باشد به همان ترتیب آموزش و پرورش شاداب تر و بانشاط تر است و همچنین که باید به راهکارها و توانمندی دانش آموزان توجه کرد، دانش آموزان سرمایه‌های کشور هستند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها